Minge koju pikemat teed mööda

Inimestele, kes vajavad universaalauto mitmekülgsust, aga tahavad sportauto täiustatud käsitsemist.

Uus Volvo V60 on auto nendele, kes vajavad universaali mahukust ja mitmekülgseid transportimisvõimalusi, kuid soovivad sportsedaanile omast juhitavust ja reageerimiskiirust – kõik see ühes stiilses skandinaavialikus pakendis. Nagu uue Volvo S60 puhul, on disainerid täiustanud ka uue V60 välimust, rõhutades selle kõiki horisontaaljooni, mis visuaalselt otsekui liimivad auto teepinna külge. V60 siluett on silmaga nähtav tunnistus sellest, et tegu pole mingi tavalise universaalautoga, vaid tõelise kupeesarnase iludusega.

V60 pakub dünaamilisi sõiduelamusi koos samasuguse ülitäpse juhitavuse ja kiire reageerimisega nagu sedaanist sõsarmudelgi. Ka juhtide erinevatele eelistustele vastavate veermikutüüpide valik on sama: pikamaasõiduks sobiv veermik (Touring), dünaamiline veermik (Dynamic), Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept – pidevalt reguleeritav veermik) ja madal sportveermik (Lower Sport Chassis), mis oli eelnevalt saadaval vaid R-Design-versioonile.

Tõeliselt mitmekülgseks muudab uue V60 selle nutikas istmelahendus. Tagaistme saab kolmeosaliselt suhtes 40:20:40 kokku klappida, et 430 liitrit täiendavat pakiruumi kiirelt ja lihtsalt auto tagaossa juurde tekitada. Väikelaste vanemate poolehoid kuulub kindlasti kaheastmeliselt tõstetavatele istmekõrgendustele, mis on laste jaoks otse tagaistmetesse integreeritud. Istmekõrgendused saab ühe lihtsa liigutusega istmepõhja seest üles tõsta, et lapsed, kel vanust 3 aastat või rohkem, mugavale ja turvalisele sõidukõrgusele istuma panna.

Rohkem vedrustust kui eales varem

Amortisaatorid pakuvad rohkem vedrustust kui üheski varasemas Volvo mudelis. Amortisaatoriarmatuurid on taga valmistatud polüuretaanist, mitte kummist – see tagab mugavuse ja dünaamilise juhitavuse vahel parema tasakaalu. Neljarattaveo tarkvara muudeti nii, et AWD-variantide korral (neljarattavedu on T6 standard- ja D5 lisavarustuses) saaks uue Volvo V60 uue sportliku šassii võimalusi kasutada maksimaalselt.

Esimene täiustatud stabiilsuskontrolliga sportuniversaal

Nagu uhiuus S60, on ka uus V60 varustatud täiustatud stabiilsuskontrolliga. Uus veerenurgaandur võimaldab tuvastada kõik libisemised väga varases staadiumis. See tähendab, et auto dünaamiline stabiilsus- ja veojõukontroll (DSTC) rakendub varem ja täpsemini. Täiustatud stabiilsuskontroll on dünaamiliseks sõiduks väärtuslik süsteem, kaasates märkimisväärselt külgedelt mõjuvaid jõude ning parandades seega käsitsetavust ja kiireid takistuse vältimismanöövreid. Mootori veokontroll ennetab rataste blokeerumist mootoriga pidurdamisel libedal teel. DSTC-süsteemil on ka sportseadistus, mis võimaldab aktiivsemat sõitmist. Pöörlemisvastase süsteemi desaktiveerimisel muutub auto ülejuhitavamaks. Haagise stabiilsusabi aitab neutraliseerida kõikumist ja lengerdamist, mis võib tekkida järelhaagise või haagissuvila vedamisel. Auto stabiliseeritakse ühe või mitme ratta pidurdamise ja pöördemomendi vähendamise teel.

Kurvide veojõukontroll järsemate kurvide võtmiseks

Uut dünaamilist veermikku toetavad mitu elektroonilist süsteemi, mis võimendavad veelgi sportlikumat sõidukogemust. Kurvide veojõukontroll on uus funktsioon, mis kasutab pöördemomendi vektoriseerimist ja võimaldab autol selle abil kurve veelgi ühtlasemalt võtta. See tehnoloogia täiustab DSTC-süsteemi veelgi. Kurvi võtmisel pidurdab auto sisemine vedav ratas, samal ajal kui välisele vedavale rattale kantakse üle rohkem jõudu. See võimaldab juhil võtta järsemaid kurve ning vähendada alajuhitavust. Kurvis saab kiirendada, säilitades samal ajal haarduvuse teega. See süsteem lihtsustab soovitud suuna sujuvat säilitamist käänulistel teedel, ringristmikel ja märjal pinnal. Kurvide veojõukontroll on väärt abi juhul, kui soovite sõita kõrvalteelt maanteele ja peate kärmelt kiirendama, et ühineda liiklusvooluga.

Täiustatud ja integreeritud pidurifunktsioonid

Ülimalt täiustatud pidurdussüsteem on uue V60 dünaamiliste sõiduomaduste oluline osa. Sportuniversaal on varustatud mitmete funktsioonidega, mis toimivad vastastikku, tagades lühima võimaliku peatumisteekonna igasuguses olukorras. Kiirreageerivad pidurid suudavad ennustada, millal on vaja kiiret pidurdamist. Pidurisadulad rakenduvad pidurikettale kergelt juba enne, kui juht piduripedaali vajutab. Hüdrauliline piduriabi aitab juhil pidurdada lühima võimaliku pidurdusteekonnaga. Hädaolukorras, kus juht ei vajuta pidurit kiiresti või piisavalt tugevalt, aitab hüdrauliline piduriabi kasutada ABS-süsteemi optimaalselt ning seega vähendada üldist pidurdusteekonda. Optimeeritud hüdraulilised pidurid on süsteem, mis võimendab pidurdusvõimet järsul pidurdamisel, kasutades hüdraulikat piduriservos tekkiva madala vaakumrõhu kompenseerimiseks. Hääbuva piduri tugi kasutab hüdraulikasüsteemi rõhu järkjärguliseks moodustamiseks pikal ja tugeval pidurdamisel. See aitab vähendada piduri hääbumise riski ja säilitab pedaalitunnetuse. Elektrooniline seisupidur on uue V60 standardvarustuses.

Sensus Connected Touch – uuel tasemel ühendusvõimalused

Sensus on nimi, mida kannavad kõik Volvo HMI-kasutajaliidesega (HMI – Human Machine Interface) info- ja meelelahutussüsteemid ning uus Sensus Connected Touch on selle perekonna uusim liige.

Süsteem on varustatud uudse 7-tollise puutetundiliku infrapunakiirtega skaneeritava ekraaniga, mida saab kasutada isegi kinnastes kätega – maailmas esmakordselt on selline ekraan nüüd olemas sõiduautos. Ja mis kõige olulisem – selle süsteemi abil saab auto nüüd endale internetiühenduse, mis luuakse kas autosse paigaldatud 3G/4G netipulga või autojuhi isikliku mobiiltelefoni vahendusel.

Kasutaja saab täiemahuliselt internetis brausida (välja arvatud sõidu ajal), kuulata internetist voogedastusega muusikat või internetiraadiot, valides sobiva jaama tuhandete maailma kanalite seast (TuneIn ja Orange Live Radio rakenduste abil), kasutada veebipõhist kaardirakendust Google Maps koos Google’i otsingufunktsiooniga, kasutada veebiühendusega 3D-naviseadet koos reaalajas liiklusinfo ja ohtlike piirkondade hoiatustega, otsida tasuta parkimiskohti ja Volvo teenindusi spetsiaalsete lokaatorite abil, kasutada erinevaid kohalikke ja veebipõhiseid rakendusi, vaadata ilmateadet ning külastada App Store-poodi uute rakenduste ja versiooniuuenduste hankimiseks. Samuti on WiFi-võrku võimalik jagada igaühega, kes parajasti autos viibib.

Ümberseadistatav täisdigitaalne näidikupaneel

Ümberseadistatav täisdigitaalne näidikupaneel, mis tegi oma debüüdi uues V40 mudelis, on nüüd saadaval ka uutes Volvo V60 mudelites. See aktiivne TFT-kristallekraan viib suhtluse auto ja juhi vahel uuele tasemele, näidates alati vastavalt hetke olukorrale kõige tähtsamat infot.

Juhil on võimalus valida kolme erineva graafikateema vahel:

  • Elegance – see on elegantne, traditsioonilises rahulikus stiilis põhirežiim.
  • Kui valitakse Eco-teema, muutub taustvalgustus roheliseks, et anda näidikupaneelile keskkonnahoiust inspireeritud ilme. Sellel režiimil ilmub ekraani vasakusse serva Eco-näidik. Samuti on näha viimaste minutite keskmise ja hetke kütusekulu väärtused ning kui on saavutatud optimaalne säästlikkuse tase, süttib juhi premeerimiseks roheline E-täht.
  • Valides Performance-teema, muutub taustvalgustus sportliku atmosfääri loomiseks punaseks. Näidikupaneeli keskele, kus Elegance- ja Eco-režiimil asub spidomeeter, ilmub nüüd pööreteloendur, sõidukiirust näitab aga suur number selle keskel. Ekraani paremas servas asub võimsuse mõõdik, mis näitab juhile, kui palju võimsust on hetkel varuks ning kui palju sellest on momendil kasutusel.

Väiksem kütusekulu

Volvo Car Group nihutab piire kütusekulu ja CO2-heitmete vähendamisel oma uute mootorite ja mudelivalikuga üha kaugemale.

Uue Volvo V60 115-hobujõulise neljasilindrilise D2-diiselmootori kütusekuluks kombinatsioonis käsikäigukastiga on nüüd saavutatud kõigest 4,2 l/100 km ning CO2-heitmete koguseks vaid 109 g/km. Vastavad väärtused automaatkäigukastiga mudeli puhul on vaid 4,2 l/100 km (110 g/km), kuuludes oma klassi tippu. Automaatkäigukastiga Volvo V60 D3- (136 hj) ja D4-mootoriga (163 hj) versioonide CO2-heitmete kogus on nüüd vaid 129 g/km ja kütusekulu 4,9 l/100 km. Eelkäijatest paremaid tulemusi on saavutatud ka bensiinimootorite puhul. Nii näiteks kulutab uus automaatkäigukastiga V60 kütust koos 1,6-liitrise 180-hobujõulise otsesissepritse ja turbolaaduriga T4 GTDi-mootoriga või 150-hobujõulise T3-mootoriga 7,2l/100 km (167 g/km)

Käiguvalitsad roolil

Kui auto varustusse kuulub automaatkäigukast, saab kolme kodaraga roolirattale nüüd lisada mugavad käiguvalitsad. Nende abil saab käike ka automaatkäigukasti puhul käsitsi ise vahetada, hoides seejuures mõlemad käed roolil. Võimalus käike ise vahetada on tõeliselt meelepärane hoogsamat sõitu harrastavatele autojuhtidele, eriti juhul, kui sõidetakse mööda kurvilisemaid teid. Ning mõeldes autojuhtide heaolule Rootsis ja teistes külma kliimaga maades, on nüüd võimalik roolile lisada ka soojendus, mis külmal talvepäeval olemise palju mõnusamaks teeb.

Revolutsioonilise tehnoloogiaga pidevad kaugtuled

Uus aktiivsete kaugtulede tehnoloogia teeb sõidu pimedas palju mugavamaks ja ohutumaks. Tänu uuele tehnoloogiale pole vaja esitulesid enam ümber lülitada kaugtuledelt lähituledele ja vastupidi. Selle asemel saab esituled nüüdsest püsivalt kaugtuledele lülitada.

Kui vastassuunast läheneb mõni teine sõiduk, aitab uudne aktiivsete kaugtulede süsteem vältida vastutulija pimestamist, kattes osa valgusvihust lihtsalt vajalikus ulatuses kinni. Selleks kasutatakse leidlikku esilaternasse paigaldatud moodulmehhanismi. Täpselt samamoodi hoiab süsteem ära ka eessõitvate autojuhtide pimestamise.

Kurvituled nähtavuse parandamiseks

Veel üks innovatiivne lahendus pimedas sõitmiseks on aeglasel sõidukiirusel töötav kurvitulede süsteem. Tegu on senise aktiivsete kurvitulede süsteemi edasiarendusega, mis valgustab turvalisema manööverdamise tagamiseks piirkonda, kuhu poole juht rooli keerab – näiteks väikesele kõrvalteele pöörates või sõites läbi kitsast valgustamata väravast.

Soojendusega esiklaas

Autod, mille varustusse kuulub vihmaandur, on nüüd saadaval koos elektrilise esiklaasi soojendusega, mis külmadel talvepäevadel klaasi jääst eriti kiiresti puhtaks teeb. V60 jaoks on saadaval ka automaatselt tumenevad küljepeeglid. Nagu sisemine tahavaatepeegel, tumenevad ka fotokroomsest klaasist küljepeeglid ümbritsevast liiklusest põhjustatud pimestamise vältimiseks automaatselt.

IntelliSafe-süsteemid pakuvad juhile igakülgset tuge

IntelliSafe on koondnimetus, mis hõlmab Volvo kõiki aktiivseid turvasüsteeme. Tähtsat rolli nende seas mängib Volvo tagant otsasõidu vältimissüsteem City Safety, mille Volvo võttis sõiduautodes kasutusele esimesena maailmas. See põhivarustusse kuuluv eesrindlik turvasüsteem töötab sõidukiirustel kuni 50 km/h.

Kõikide mudelite varustusse saab lisada ka automaatse täispidurdusega jalakäijate tuvastussüsteemi, mis suudab tuvastada inimese, kes astub ootamatult auto ette sõiduteele.

Soovi korral saab uue V60 varustada ka täiustatud pimenurga infosüsteemiga (BLIS), mis on nüüdsest radaripõhine. Uudne tehnoloogia suudab jälgida kuni 70-meetrist ala auto taga ja hoiatada juhti kiiresti tagantpoolt lähenevate sõidukite eest, andes juhile endiselt märku ka sõidukitest, mis jäävad auto mõlemal küljel peeglitest nähtamatusse pimenurka.

Küljehäire süsteem kasutab radarandureid auto taga, et hoiatada juhti parkimiskohalt välja tagurdamisel külgedelt lähenevate sõidukite eest. See on eriti suureks abiks tihedalt täis pargitud kohtades, kus nähtavus küljele on paljude takistuste tõttu tugevalt piiratud. Liiklusmärkide tuvastussüsteem toetab juhti korrektsel liiklemisel, näidates teeäärseid märke näidikupaneelil.

Volvo V60

Rohkem infot

volvocars.com eestikeelsel lehel

Volvo V60

E-Brošüür

Inglise keeles