Uudised

Pressiteade •

Volvo 2016. aasta müügitulemused saavutasid rekordi

Premium-autotootja Volvo on teatanud, et 2016. aasta oli ettevõtte jaoks kolmas järjestikune rekordiline müügiaasta, saavutades võrreldes 2015. aastaga 6,2-protsendilise kasvu tervelt 534 332 autoni. 2016. aasta müügirekordi veduriks oli arvestatav kasv kõikides peamistes müügipiirkondades, sealhulgas kahekohalise numbriga tähistatav kasv kahel suurimal turul – Hiinas ja Ühendriikides – ning korralik sooritus Lääne-Euroopas. Tulevikku vaadates on Volvo kindel, et 2017. aastast tuleb müügi mõttes järjekordne rekordaasta.

Ülemaailmselt olid peamiseks müügiveduriks uued tipptasemel 90-seeria autod, põhiliselt Volvo suur premium-linnamaastur, mille müük kasvas võrreldes 2015. aastaga 125 protsenti, rõhutades ettevõtte uute disaini- ja ehitussuundade edu ja kuulutades teistelegi lähiaastatel esitlusele tulevatele mudelitele helget tulevikku.

Lisaks saavutas keskmises suuruses premium-linnamaastur XC60 veel ühe aastase müügirekordi – 161 092 autot, olles sealjuures turul juba üheksandat aastat ja alates 2008. aastal esitlemisest igal aastal müüginumbreid kasvatanud. Volvo suurimaks turuks 2016. aastal oli Hiina, kus müüdi 90 930 autot – kasv 11,5 protsenti. Maailma suurimal autoturul olid müügihittideks samas toodetud Volvo XC60 ja S60L premium-sedaan.

Ühendriikides kasvatas Volvo 2016. aastal oma turuosa 18,1 protsendi võrra, olles sellega üks kiiremini kasvavaid premium-kaubamärke turul. Kogu aasta jooksul müüdi 82 726 autot, millest müügiveduriteks olid Volvo XC90 ja XC60. Lääne-Euroopas kasvasid müüginumbrid 4,1 protsenti, müügiedu esirinnas olid võtmeturud nagu Saksamaa, Ühendkuningriik, Prantsusmaa ja Itaalia. Kogu regioonis müüdi kokku 206 144 autot.

2016. aasta müügirekord lõpetab järjekordset aastat, mil Volvo jätkas oma ülemaailmset muutumist ja kaubamärgi ümberpositsioneerimist, et oma ülemaailmsete premium-rivaalidega võistelda.

Aasta jooksul tugevdas ettevõte oma juhipositsiooni valdkondades nagu autonoomne sõit (autonomous drive, AD), elektrifitseerimine ja turvalisus, sõlmis uusi äriliite, jätkas terve tootevaliku uuendamist ja laiendas oma ülemaailmset tootmisjalajälge.

2016. aastal jätkas Volvo oma esimese Ühendriikidesse, Lõuna-Carolinasse ehitatava, ligi 500 miljonit eurot maksva tehase püstitamist. Tehases hakatakse ehitama modulaarsel SPA-platvormil põhinevaid uusi autosid ning see pakub tööd kuni 2 000 inimesele. Uus tehas Lõuna-Carolinas kinnitab Volvo pikaajalist pühendumust Ühendriikidele.

Volvo esitles ka uut tootmisstrateegiat Hiina jaoks, mille raames tootmisvõimekust kasvatatakse ja Hiinast saab ülemaailmse ekspordi tarbeks tootmise keskus. Tippklassi S90 autosid hakatakse tootma Põhja-Hiinas, Daquingis, ning praegusi ja tulevasi 60-seeria autosid Chengdus. Tulevasi CMA-platvormil põhinevaid 40-seeria autosid hakatakse tootma veel ehitatavas tehases Luqiaos, 350 km Shanghaist lõunas.

Septembris esitletud V90 Cross Country premium-universaaliga viis Volvo täiesti uue 90-seeria lansseerimise lõpule. Need uued autod on rõhutanud SPA-platvormi transformatsiooniefekti nii disaini, tehnoloogia kui kaubamärgi mõttes, mida on kinnitanud ka XC90 linnamaasturi üle 120 auhinna.

Tulevatel aastatel jätkab Volvo oma mudelivaliku väljavahetamist. 2017. aasta jooksul esitletakse täiesti uut versiooni edukast SPA-platvormil põhinevast keskmises suuruses linnamaasturist XC60, samuti väikesest linnamaasturist XC40, mis on esimene täiesti uutest ettevõtte väikeste autode strateegia aluseks oleval CMA-platvormil põhinevatest 40-seeria autodest.

Volvo esitles eelmisel aastal ka üht autotööstuse terviklikumat elektrifitseerimise strateegiat, mille raames lisatakse pistikuhübriidid tervele mudelivalikule. Lisaks jõutakse 2019. aastaks esimese täiselektrilise autoni. 2025. aastaks soovib Volvo müüa miljon elektrifitseeritud autot.

2016. aastal loodud uued partnerlussuhted seavad Volvo hetkel autotööstuses toimuvate muutuste esirinda.

Volvo ja Uber on jõudnud kokkuleppele käivitada ja finantseerida ühist arendusprojekti, mis arendab ja toodab SPA-platvormil põhinevaid sõidukeid, millele saaks paigaldada uusimad autonoomse sõidu tehnoloogiad kuni täielikult autonoomse sõiduni välja.

Koos Autoliviga asutati ka ühine ettevõte nimega Zenuity, et disainida ja arendada autonoomse sõidu tarkvara ja täiustatud juhiabisüsteeme (ADAS), mida kolmandatele tootjatele müüa. Zenuity toob kiiresti kasvavale ülemaailmsele autonoomse sõidu tarkvara turule uue osaleja ja esimest korda on juhtiv premium-autotootja nende süsteemide arendamisel ühendanud jõud esimese astme tarnijaga.

Volvo alustab 2017. aastal maailma kõige keerulisemat ja ambitsioonikamat autonoomsete autode katsetust Göteborgis, lastes pärisperekondadel autonoomseid XC90 igapäevaelus kasutada ja sillutades teed, et saada ülemaailmseks liidriks autonoomse sõidu tehnoloogiate vallas. Ettevõte alustab sarnaseid katseid pärisinimestega isejuhtivate autode rooli taga lähiaastatel ka Londonis ja Hiinas.

Nende ja teiste ärimudelit muutvate koostöölepete pinnal pole Volvo enam pelgalt autotootja, vaid ülemaailmne premium-mobiilsusettevõte.

Terve aasta jaemüügi näitajad (klientidele kohale toimetatud autod) on Volvo grupi puhul järgnevad:


detsember
jaanuar - detsember

2015
2016
Muutus
2015
2016
Muutus
Hiina
9 822 10 171
3,6%
81 588
90 930
11,5%
USA
9 341
10 129
8,4%
70 047
82 726
18,11%
Rootsi
9 081
7 726
-14,9%
71 200
70 268
-1,3%
Lääne-Euroopa
24 451
23 769
-2,8%
198 049
206 144
4,1%
Teised turud
9 430
9 009
-4,5%
82 243
84 264
2,5%
KOKKU
62 125
60 804
-2,1%
503 127
534 332
6,2%




Ülemaailmselt oli kõige paremini müünud mudel 2016. aastal Volvo XC60 161 092 müüdud autoga (2015. aastal 159 617), millele järgnes Volvo V40/V40 Cross Country 101 380 müüdud autoga (106 631). Kolmas oli 91 522 müüdud autoga XC90 (40 621). Müüginumbrid mudelite lõikes on leitavad Volvo Global Newsroom’i sektsioonist Sales Volumes.

09. 01. 2017