Pressiteade •

Volvo Cars kogub uute ohutusstandardite seadmiseks klientide autodest reaalajaandmeid

Uue põlvkonna Volvod on seni kõige turvalisemad tänu tipptasemel tarkvarale ja riistvarale, mida täiendab reaalajaandmete abil pidev ja üha kiirem ohutusfunktsioonide arendamine.

  Volvo Cars on ohutusele alati andmepõhiselt lähenenud, kasutades liiklusandmeid elust enesest, et arendada uusi ohutustehnoloogiaid ja muuta autosid veel turvalisemaks. Uue põlvkonna autode puhul kavatseb Volvo Cars töödelda klientide loal nende autodest pärinevaid andmeid reaalajas ja muuta sel moel autosid veel turvalisemaks.

  Võimaldades klientidel selliselt ohutuse suurendamisse panustada, suudab Volvo Cars oma autosid pidevalt ja palju kiiremini täiustada ja turvalisemaks muuta. Edastatavate andmete hulka kuuluvad autot ümbritseva keskkonna näitajad, mis pärinevad Luminari kõrglahutusega LiDARitest.

  Volvo Carsi insenerid suudavad selle abil isejuhtiva sõidu näitajaid kiiremini valideerida ja tuvastada, et pakkuda turvalist isejuhtivat tehnoloogiat. Tänu kümnete tuhandete Volvode läbitavate miljonite kilomeetrite vältel kogutud andmetele suudavad insenerid valideerida konkreetsete geograafiliste asukohtade isejuhtiva sõidu näitajaid palju kiiremini kui piiratud koguses katseautodega.

  Olemasolevate süsteemide uuendused ja uued funktsioonid saavad niiviisi palju kiiremini kõlbulikuks üle õhu autodesse saatmiseks, suurendades niimoodi samm-sammult Volvode ohutust. Ohutusalaste arenduste uuest lähenemisest saab esimesena kasu Volvo Carsi lipulaeva XC90 elektriline järeltulija.

  „Elust enesest pärinevate andmete toel saame kiirendada oma arendusprotsesse ja liikuda aastatest päevadesse,“ ütles Volvo Carsi isejuhtiva sõidu tarkvaraga tegeleva tütarettevõtte Zenseact tegevjuht Ödgärd Andersson. „Tänu sellele, et reaalajas andmeid kogudes on andmete hulk palju suurem, saame luua paremaid ja kvaliteetsemaid andmekogusid, mis võimaldavad meil teha paremaid ja kiiremaid otsuseid oma ohutusalaste arenduste osas. Me astume hiiglasliku sammu meie autode ja nende ümbruse ohutumaks muutmise suunas.“

  Kogutavate reaalajaandmete töötlemiseks investeerivad Volvo Cars ja Zenseact andmekeskusesse, mis hakkab järgmise paari aasta jooksul hoidma üle 200 pebibaidi (225 miljoni gigabaidi) andmeid. Tehisintellekti abil suudetakse andmeid töödelda ülikiiresti. Kliendid saavad ise valida, kas nende kohta kogutakse andmeid – kõiki kogutud andmeid hoitakse loomulikult klientide privaatsuse põhimõtteid hoolikalt järgides.

  „Ohutus on osa meie pärandist ja meie ettevõtte selgrooks, kuid tarkvara on kriitiline osa tänapäevasest DNA-st,“ ütles Volvo Carsi teadus- ja arendusvaldkonna juht Mats Moberg. „Nii et kuigi me tugineme endiselt Volvo Carsi liiklusõnnetuste uurimismeeskonna 50-aastasele kogemusele, saame nüüd abi ka tehisintellektilt, mis toimib kui virtuaalne liiklusõnnetuste uurimise meeskond.“

  Reaalajaandmete kasutamine on osa Volvo Carsi pikaajalisest visioonist, kus kokkupõrkeid enam ei juhtu. Selleks varustatakse autod parimate andurite, pidevalt täiustuvate ohutuslahenduste ja isejuhtiva sõidu süsteemidega.

  Volvo Carsi uus elektriline lipulaev saab standardvarustusena tipptasemel tehnoloogia, mis aitab autotootjal päästa veelgi rohkem elusid ja luua uusi standardeid autode ohutuses. Sellel on standardvarustuses tipptasemel andurid, sealhulgas Luminari arendatud LiDAR ja NVIDIA DRIVE Orin™ süsteemikiibi toel töötav isejuhtiva sõidu juhtaju.

  Seda tehnoloogia viimase sõna riistvara ja Volvo Carsi, Zenseacti ja Luminari tarkvara ühendades loob Volvo Cars oma tuntud kokkupõrke vältimise tehnoloogia uue põlvkonna ja eelduslikult vähendab selle abil ohvritega õnnetuste hulka veelgi.

  Aja jooksul saab auto uuendusi ning riist- ja tarkvara võimekus laseb autol vajadusel ohtlikus olukorras pärast hoiatusi ise tegutseda. Nii et kuigi juht jääb alati juhi rolli, suudab auto koos oma ohutustehnoloogiaga juhti toetada ja tema üle valvata nagu veel üks silmapaar ja mõtlev aju.

30. 06. 2021