Uudised

Volvo uus linnamaastur XC60 väldib automaatselt pahandusi

Noobelautotootja Volvo annab teada, et Genfi autonäitusel esitlusele tuleval uuel linnamaaasturil XC60 on kolm uut juhiabitehnoloogiat, mille eesmärgiks on juhti probleemidest säästa.   Uued ohutusfunktsioonid on loodud vajadusel potentsiaalse kokkupõrke vältimiseks juhile automaatset juhtimisabi või -tuge pakkuma. Volvo usub, et sellised uued funktsioonid teevad XC60-st ühe turvalisema auto teedel.   “Oleme kokkupõrkeennetuse süsteemide kallal mitu aastat töötanud ja näeme, kui efektiivsed need on. Ainuüksi Rootsis oleme olnud tunnistajaks tagant otsasõitude umbes 45-protsendilisele vähenemisele tänu meie kokkupõrkehoiatuse- ja hädapidurisüsteemile. XC60-ga oleme võtnud eesmärgiks astuda juhiabisüsteeme lisades järgmine samm välditavate kokkupõrgete vähendamisel,” ütles Volvo ohutuskeskuse vanemdirektor Malin Ekholm.   City Safety’t on XC60-s uuendatud ning sellele on lisatud juhtimisabi, mis rakendub, kui vaid automaatne pidurdus ei aitaks potentsiaalset kokkupõrget vältida. Selliste olukordade puhul aitab auto juhtimisabi eesolevat takistust vältida. City Safety aitab ära hoida kokkupõrkeid sõidukite, jalakäijate ja suurte loomadega. Juhtimisabi on aktiivne kiirustel vahemikus 50-100 km/h.   Volvo on City Safety’le lisanud ka vastassuunda kaldumise vältimise süsteemi, mis aitab juhtidel vältida vastassuunast lähenevate sõidukitega kokku põrkamist.   Süsteem hoiatab sõidurajalt märkamatult väljunud juhti ja juhib auto tagasi õigele sõidurajale, eemale vastassuunas lähenevatest sõidukitest. Süsteem on aktiivne kiirustel vahemikus 65-140 km/h.   “Kõik kolm uut funktsiooni esindavad selgeid samme meie töös täiesti autonoomsete autode suunas,” lisas Malin Ekholm.   Volvo valikuline pimenurga infosüsteem, mis hoiatab juhte pimedas nurgas olevate autode eest, on samuti uuenduskuuri läbinud. Ka see sisaldab nüüd juhtimisabi funktsiooni, mis aitab vältida potentsiaalseid kokkupõrkeid pimenurgas olevate autodega, juhtides auto tagasi oma sõidurajale ja ohust eemale.   “Kõik suuremas 90-seerias esitletud ohutustehnoloogiaga saavutatud eelised on nüüd ka uuel XC60-l. See on kooskõlas meie strateegilise lähenemisega arendada autode ohutussüsteeme päriselul ja päristeedel põhinevalt. Meie visioon on, et 2020. aastaks ei saa keegi uues Volvos surma ega raskelt vigastada,” lisas Malin Ekholm.   XC60 pakub omanikele sarnaselt oma suurematele 90-seeria sugulastele tipptasemel ohutussüsteeme, sealhulgas suurte loomade tuvastust, teelt väljasõidu vältimissüsteemi ja valikulise lisana poolautonoomset juhiabi- ja mugavussüsteemi Pilot Assist.   Uut Volvo XC60 esitletakse Genfi autonäitusel.   * Kokkupõrkehoiatus koos hädapiduriga on osa City Safety süsteemist. 45-protsendiline tagant otsasõitude vähenemine Rootsis viitab selle tehnoloogia kolmanda põlvkonnaga varustatud autodele.

28. 02. 2017