Uus XC40 teeb Volvo mudelivaliku kiirestikasvavas preemiumlinnamaasturite segmendis täielikuks
Noobelautotootja Volvo laiendas 21. septembril 2017 oma linnamaasturite mudelivalikut, esitledes Milanos uut väikest preemiumlinnamaasturit XC40.
XC40 saabumine tähendab, et esmakordselt ajaloos on Volvol ülemaailmselt saadaval kolm uut linnamaasturit, mis on autoturu kõige kiiremini kasvav segment. See sillutab teed täiendavale kasvule nii müügis kui kasumlikkuses.
Uus XC40 on esimene mudel, mis põhineb Volvo uuel modulaarsel platvormil (CMA), mis saab aluseks kõikidele tulevastele 40-seeria autodele, sealhulgas täiselektrilistele mudelitele. Koos Geelyga välja arendatud CMA pakub ettevõttele selles segmendis vajalikku mastaabisäästu.
„XC40 on meie esimene sisenemine väikeste linnamaasturite segmenti, kasvatades Volvo margi atraktiivsust ja liikudes sellega uues suunas,“ ütles president ja tegevjuht Håkan Samuelsson. „See on Volvo mudelivaliku värske, loominguline ja eristuv uus liige. Seega on vaid loomulik, et XC40 esitletakse just siin Milanos - Euroopa moe, kunsti, disaini ja elustiili kihavas lemmikpaigas.“
Tehnoloogia mõttes toob XC40 endaga väikeste linnamaasturite segmenti auhinnatud turvalisus-, ühenduvus- ning teabe- ja meelelahutustehnoloogiaid, mis on juba tuttavad uutelt 90- ja 60- seeria autodelt. Sarnaselt oma suurematele sugulastele rõhutab XC40 nende uute, majasiseselt arendatud tehnoloogiate üleminekuefekti brändile ja kasumlikkusele.
Need tehnoloogiad teevad XC40-st turu ühe paremini varustatud väikese preemiumlinnamaasturi. XC40 turvalisuse ja juhiabifunktsioonide seas on Volvo Pilot Assist süsteem, teelt väljasõidu vältimissüsteem, tagant ristisuunas läheneva sõiduki hoiatusfunktsioon koos pidurdusabiga ja 360° kaamera, mis aitab juhil autot kitsastesse parkimiskohtadesse manööverdada.
XC40 pakub autos sees radikaalselt uut lähenemist asjade hoiustamisele. Geniaalne siseruumidisain loob XC40 juhtidele muuseas funktsionaalsemaid panipaiku ustes ja istmete all, spetsiaalse koha telefonidele koos induktsioonlaadimisega, konksu väikestele kottidele ja eemaldatava prügikasti keskkonsoolitunnelis.
Tootmise alguses on XC40 saadaval D4 diisli või T5 neljasilindrilise bensiini Drive-E mootoriga. Täiendavad ajamivariandid, sealhulgas nii hübriid- kui täiselektrilisele versioonile lisanduvad hiljem. XC40 on ka esimene Volvo mudel, millel on Volvo uus kolmesilindriline mootor.
5. märtsil 2018 nimetati Genfi autonäituse eelõhtul toimunud auhinnatseremoonial Volvo XC40 Euroopa Aasta Autoks 2018.