Kodus kõikjal

Ideaalne auto nõudlikele juhtidele, kes otsivad seiklusi nii linnas kui linnapiiridest väljas.

Uus Volvo XC60 – mitmekülgselt võimekas stiilne linnamaastur

Väljastpoolt on Volvo enim müüdud mudel XC60 saanud 2014. mudelaastaks veel linnaautolikuma ilme. Uuendatud esiosa ehib uue kujuga mootorikate, mis rõhutab auto laia ja enesekindlat hoiakut. Eemaldasime auto välispindadelt kõik musta värvi detailid, nii et see on nüüd üleni ainult kerevärvi. Uued esituled annavad autole väga keskendunud ja sihikindla ilme ning esivõre horisontaaljooned koos kroomliistudega rõhutavad auto laiust.

Värskenduskuuri läbinud XC60 on uuenenud ka seestpoolt. Salongi ehivad uued puidust dekoordetailid, uus laevooder, tekstiilkattega B-piilarid ning siidise pinnaga metallraamid ventilatsiooniavade ja tulelülitite ümber. Täiustatud XC60 aukartust sisendavat rühti toetab kõrge kliirens ja oma klassi tippu kuuluv veermik. XC60 on konstrueeritud nii, et see tunduks igas olukorras täpselt sama vilgas ja väle kui tavakõrgusega sõiduauto.

Kurvihaardekontrolli süsteem kuulub nüüdsest standardvarustusse. See süsteem aitab juhil vältida kurvis esinevat alajuhitavust, rakendades täpselt õige jõuga tööle sisekurvipoolsete rataste pidurid ning kandes samal ajal välistele ratastele üle vajalikul määral mootorijõudu, et kurvist väljudes taas sujuvalt kiirendada. Koos nelikveosüsteemiga muutub XC60 erakordselt võimekaks sõiduvahendiks mis tahes teekattel ja mis tahes ilmaga. Auto suutlikkust parandab veelgi lisavarustusena pakutav mägipidurisüsteem, mis kontrollib automaatselt auto sõidukiirust järskudest kallakutest laskudes.

Sensus Connected Touch – uuel tasemel ühendusvõimalused

Sensus on nimi, mida kannavad kõik Volvo HMI-kasutajaliidesega (HMI – Human Machine Interface) info- ja meelelahutussüsteemid ning uus Sensus Connected Touch on selle perekonna uusim liige. Süsteem on varustatud uudse 7-tollise puutetundiliku infrapunakiirtega skaneeritava ekraaniga, mida saab kasutada isegi kinnastes kätega – maailmas esmakordselt on selline ekraan nüüd olemas sõiduautos. Ja mis kõige olulisem – selle süsteemi abil saab auto nüüd endale internetiühenduse, mis luuakse kas autosse paigaldatud 3G/4G netipulga või autojuhi isikliku mobiiltelefoni vahendusel.

Kasutaja saab täiemahuliselt internetis brausida (välja arvatud sõidu ajal), kuulata internetist voogedastusega muusikat või internetiraadiot, valides sobiva jaama tuhandete maailma kanalite seast (TuneIn ja Orange Live Radio rakenduste abil), kasutada veebipõhist kaardirakendust Google Maps koos Google’i otsingufunktsiooniga, kasutada veebiühendusega 3D-naviseadet koos reaalajas liiklusinfo ja ohtlike piirkondade hoiatustega, otsida tasuta parkimiskohti ja Volvo teenindusi spetsiaalsete lokaatorite abil, kasutada erinevaid kohalikke ja veebipõhiseid rakendusi, vaadata ilmateadet ning külastada App Store-poodi uute rakenduste ja versiooniuuenduste hankimiseks. Samuti on WiFi-võrku võimalik jagada igaühega, kes parajasti autos viibib.

Ümberseadistatav täisdigitaalne näidikupaneel

Ümberseadistatav täisdigitaalne näidikupaneel, mis tegi oma debüüdi uues V40 mudelis, on nüüd saadaval ka uutes XC60 mudelites. See aktiivne TFT-kristallekraan viib suhtluse auto ja juhi vahel uuele tasemele, näidates alati vastavalt hetke olukorrale kõige tähtsamat infot.

Juhil on võimalus valida kolme erineva graafikateema vahel:

  • Elegance – see on elegantne, traditsioonilises rahulikus stiilis põhirežiim.
  • Kui valitakse Eco-teema, muutub taustvalgustus roheliseks, et anda näidikupaneelile keskkonnahoiust inspireeritud ilme. Sellel režiimil ilmub ekraani vasakusse serva Eco-näidik. Samuti on näha viimaste minutite keskmise ja hetke kütusekulu väärtused ning kui on saavutatud optimaalne säästlikkuse tase, süttib juhi premeerimiseks roheline E-täht.
  • Valides Performance-teema, muutub taustvalgustus sportliku atmosfääri loomiseks punaseks. Näidikupaneeli keskele, kus Elegance- ja Eco-režiimil asub spidomeeter, ilmub nüüd pööreteloendur, sõidukiirust näitab aga suur number selle keskel. Ekraani paremas servas asub võimsuse mõõdik, mis näitab juhile, kui palju võimsust on hetkel varuks ning kui palju sellest on momendil kasutusel.

Põnevad tagatuled


Taga aitavad musklis õlgu paremini esile tuua iseloomulikud tagatuledesse lisatud LED-lambid. Esmakordselt Volvo ajaloos dubleerivad tagumised ääretuled piduritulesid – see tähendab, et pidurdamisel süttib põlema kogu õlajoon, muutes XC60 veelgi selgemini eristatavaks ja äratuntavaks. Kolmas pidurituli on katusespoileri reljeefi lahutamatuks osaks. 
Veel ühe uudisena on katuserelsid nüüd esmakordselt katusesse integreeritud. See lahendus teeb auto crossoveri kohta ebatavaliselt madalaks ja laiaks.

City Safety avariiennetussüsteem uue Volvo XC60 standardvarustuses

Volvo XC60 toodi turule koos City Safety süsteemiga – Volvo Carsi poolt välja töötatud ainulaadse tehnoloogiaga, mis aitab vältida liiklusõnnetusi väikestel kiirustel linnaliikluses ja ummikutes. City Safety koos automaatpidurdusega avariihoiatuse süsteemiga tähendab seda, et Volvo Cars suudab nüüd pakkuda automaatse pidurdamise funktsiooni kõikidel sõidukiirustel.

Uuringud näitavad, et 75% kõikidest registreeritud liiklusõnnetustest toimuvad kiirustel kuni 30 km/h. 50% puhul kõikidest tagant otsasõitudest ei ole juht enne kokkupõrget peamiselt tähelepanu hajumise tõttu jõudnud kordagi pidurdada. Sellistel juhtudel suudab City Safety olukorda märgatavalt muuta. City Safety pidurdab juhi eest automaatselt ise, kui too hakkab eessõitjale tagant otsa sõitma. Nii õnnestub avariid täielikult vältida või kui see siiski enam võimalik ei ole, suudab süsteem autole ja inimestele tekitatavaid vigastusi märgatavalt vähendada.

Kasulik igaühele: Volvo, mille varustusse kuulub City Safety, pakub tervet rida eeliseid nii enda kui ka eessõitva auto reisijatele:

Enda sõitjate kaitse. Otsasõit eesliikuvale sõidukile võib põhjustada nii kehavigastusi kui olla ka emotsionaalselt äärmiselt ebameeldiv kogemus. Vähendades enne kokkupõrget sõidukiirust, vähendab City Safety vigastusmisriski ka nende jaoks, kes viibivad tagantpoolt lähenevas sõidukis. Või nullib selle riski täielikult, kui autol õnnestub enne otsasõitu peatuda.

Eesliikuvas sõidukis viibijate kaitse. Parim kaitse kõikidele osapooltele on loomulikult see, kui kokkupõrget üldse ei toimu. City Safety abil tihtipeale nii lähebki. Nendel juhtudel, kui õnnetust siiski ei õnnestu ära hoida, vähendab City Safety kokkupõrke tugevust. Tänu sellele peavad eesmises sõidukis olijad taluma kergemat lööki ja võivad täielikult pääseda rasketest tagajärgedest, näiteks selgroovigastustest.

Väiksemad remondikulud. Isegi kõige aeglasem sõit ja pisemad müksud võivad sageli lõppeda märkimisväärsete remondikuludega, lisaks võtab kogu asjaajamine ka ohtralt aega. City Safety aitab autoomanikul aeganõudvast suhtlemisest remonditöökoja ja kindlustusfirmaga hoiduda või seda vähendada. Veelgi enam, Volvo peab praegu läbirääkimisi kindlustusfirmadega selle nimel, et City Safety süsteemiga varustatud autode kindlustusmakseid vähendataks 15 kuni 30%.

Töötab kiirustel kuni 50 km/h


City Safety on pidevalt töövalmis sõidukiirustel kuni 50 km/h. Kui eesolev sõiduk ootamatult pidurdab ja City Safety tuvastab kokkupõrkeohu, toimub pidurite eellaadimine. Kui autojuht ikka ei reageeri, pidurdab auto automaatselt ise. Kui kahe sõiduki vaheline suhteline kiiruste erinevus jääb alla 15 km/h, suudab City Safety aidata juhil kokkupõrkest täielikult hoiduda. Kui see erinevus jääb vahemikku 15 kuni 30 km/h, on aga põhirõhk võimalikult kiirel aeglustamisel enne kokkupõrke toimumist. Lasersensor jälgib liiklust auto ees
City Safety hoiab pidevalt oma valvast pilku liiklusel auto ees – selleks kasutatakse esiklaasi ülaossa sisemise tahavaatepeegli kõrgusele paigaldatud lasersensorit. See suudab jälgida sõidukeid ja muid objekte, mis asuvad auto esikaitserauast kuni 10 meetrit eespool.

City Safety on programmeeritud reageerima, kui eesolevad sõidukid kas seisavad või liiguvad samas suunas kui auto ise. Võttes aluseks kauguse eesoleva sõidukini ja auto enda sõidukiiruse, arvestab süsteem 50 korda sekundis välja, kui suurt pidurdusjõudu oleks vaja kokkupõrke vältimiseks. Kui väljaarvestatud pidurdusjõud ületab etteantud taset ja juht ikka ei reageeri, loetakse kokkupõrkeoht kriitiliselt kõrgeks. Sellisel juhul aitab City Safety vältida või vähendada kokkupõrke tagajärgi, pidurdades automaatselt ise ning vähendades seguklapi avatusastet. Samal hetkel lülitatakse sisse pidurituled, et hoiatada ka teisi liikleijaid.

Uued funktsioonid, mis juhivad avarii korral salongisiseseid turvasüsteeme 


Turvalisuse suurendamiseks ja kehavigastuste riski vähendamiseks teeb lasersensor koostööd teiste autosiseste tehnoloogiatega ning juhib avarii raskusastmest lähtuvalt turvapatjade ja turvavööde iseseadistuvate koormusepiirajate tööd. Seda tehnoloogiat nimetatakse eelseadistuvaks turvasüsteemiks (PRS - Pre-Prepared Restraints System) ja seda tutvustatakse esmakordselt koos Volvo XC60 mudeliga. PRS loob ainulaadse ühenduse avariiennetussüsteemide (sensorite) ja salongisiseste turvasüsteemide vahel. Kokkupõrke korral juhib salongisiseste turvasüsteemide rakendumist vastav kontrollmoodul. See moodul saab lasersensorilt vajalikku lisainfot ning suudab tänu sellele turvavööde iseseadistuvad koormusepiirajad tööle panna vastavalt kokkupõrke tugevusele. Nii õnnestub turvavööde iseseadistuvate koormusepiirajate potentsiaali kehavigastuste vähendajana tõhusamalt ära kasutada.

Erinevalt City Safety süsteemist, mis töötab kiirustel kuni 50 km/h, on eelseadistuv turvasüsteem PRS töövalmis kõikidel sõidukiirustel. PRS aktiveeritakse turvavöö iseseadistuva koormusepiiraja sees asuva pürotehnilise seadeldise abil. See tähendab, et City Safety võib tööle rakenduda ka ilma, et see paneks tööle eelseadistuvat turvasüsteemi PRS, eeldusel, et kokkupõrke tugevus jääb allapoole PRS süsteemi aktiveerimiseks vajalikku taset.

Veel kaks uut turvafunktsiooni

Volvo Cars suurendab sõiduohutust, pakkudes kaht uut funktsiooni auto stabiliseerimiseks kriitilistes olukordades.

Edasiarendatud külglibisemise vältimissüsteem DSTC Volvo külglibisemise vältimissüsteemi DSTC on uues Volvo XC60 mudelis edasi arendatud, et teha sõit veelgi stabiilsemaks. DSTC registreerib auto tegeliku liikumise kõrvalekaldumise autojuhi soovitud trajektoorilt. Sellele lisaks registreerib edasiarendatud DSTC süsteem ka auto külgkallet, andes võimaluse tuvastada aeglaselt tekkivat libisemisohtu. Selline oht võib esineda, kui juht vabastab rooli keeramise ajal järsult gaasipedaali, näiteks pisut hilinenud mahasõidul kiirteelt. Külgkallet mõõtes suudab DSTC sekkuda juba varasemas staadiumis – ja teha seda täpsemalt. Eriti hästi on see tuntav dünaamilisel sõidul, kui autole mõjuvad tugevad külgsuunalised jõud.

Uus haagise stabiliseerimisabi (TSA - Trailer Stability Assist) parandab juhitavust järelhaagise vedamisel Haagise stabiliseerimisabi süsteemi eesmärk on summutada vibamist, mis mõnikord järelhaagise või haagissuvila vedamisel võib esineda. Teatud olukordades võib haagis hakata tugevalt vonklema ja sellisel juhul võib juhil olla raske liikumise üle uuesti kontrolli saavutada. TSA teeb haagise stabiilsuse taastamiseks koostööd täiustatud DSTC süsteemiga, pidurdades üht või mitut ratast ja vähendades samal ajal mootori pöördemomenti. Haagise stabiliseerimisabi süsteem TSA kuulub lisavarustusse, mida müüakse eraldi koos veokonksuga. Volvo XC60 ühendab lõõgastava mugavuse sportliku sõiduga nii linnatänaval kui maastikul Volvo on alati soovinud pakkuda autosid, millega oleks lahe, ent samas mugav sõita. Uue XC60ga astub Volvo Cars sellel teel veel ühe sammu edasi.

Uue Volvo XC60 vastupidav ehitus on loodud toimetulekuks iga olukorraga. Autokere väändejäikust on suurendatud (20 kNm/kraad) ja veermik on saanud sportlikud seadistused – see tähendab, et auto on väga täpselt juhitav ja ümberpaiskumise risk on minimaalne ka kõige keerukamates sõiduoludes. Raskus on jagatud optimaalselt esi- ja tagatelje vahel ning see tagab hea tasakaalu ja veojõu. Põikipidi paigaldatud mootor ja Volvo neljarattaveo süsteem koos kiire haardumise eest hoolitseva Haldexi Instant Traction-süsteemiga parandavad juhi kontrolli auto üle ja teevad sõidu sujuvamaks. Suured standardvarustusse kuuluvad 17- või 18-tollised veljed (lisana saadaval 19-tollised) ja kõrge 230 mm kliirens annavad Volvo XC60le võime minna oma teed ka maastikul, kus liikumine tavalise sõiduautoga oleks võimatu. Tagavedrustus kindlustab mugava sõidu ja hea kontakti teega, kui olud karmimaks muutuvad. McPherson esivedrustus ja lai rööbe hoolitsevad omakorda suurepärase suunastabiilsuse eest. Neljarattavedu täiusliku haardumise saavutamiseks 
Enamiku Volvo XC60 mudeliversioonide varustusse kuulub Volvo neljarattaveo süsteem koos veojõudu kontrolliva Instant Traction-süsteemiga, mille ülesandeks on tagada igas olukorras võimalikult hea haardumine teega. Elektrooniliselt juhitava siduri abil jaotab nelikveosüsteem AWD mootorilt ülekantava jõu automaatselt ära esi- ja tagarataste vahel. Instant Tractioni funktsioon kannab vajadusel jõu välgukiirusel ümber esiratastelt tagaratastele, näiteks paigaltvõtul libedal või lahtise kattega pinnasel.

Mägipidur tagab parema kontrolli kallakutelt laskudes


Mägipiduri (HDC - Hill Descent Control ) näol on tegu Volvo intelligentse tehnoloogiaga, mis aitab esimese käiguga aeglaselt edasi liikuda, kui sõidetakse alla järskudest kallakutest. See uudne abisüsteem kuulub uue Volvo XC60 lisavarustusse. Kasutades auto pidurisüsteemi ja reguleerides mootori pöördemomenti, kontrollib mägipidur auto sõidukiirust ja hoolitseb ühtlase aeglase edasiliikumise eest. Nii saab juht segamatult keskenduda üksnes ohutule roolikeeramisele. Mägipidur lülitatakse sisse armatuurlaual asuva nupuga. Juht saab kontrolli mägipidurilt igal ajal üle võtta, vajutades kas gaasi- või piduripedaali. Niipea, kui kasutusele võetakse teine käik, lülitatakse mägipidur välja. Kõik üleminekud toimuvad sujuvalt ja pehmelt.

Kolmeastmeline kiirustundlik roolivõimendi


Uue Volvo XC60 lisavarustusse kuulub kolmeastmeline kiirustundlik roolivõimendi. Väikestel kiirustel on võimendilt saadav abi suurem, et näiteks parkimisel rooli keeramine lihtsamaks teha. Kui kiirus kasvab, siis võimendi abi väheneb, et juhil oleks võimalik paremini teed tunnetada. Seda, kui suurel määral võimendi rooli liikumist kergendab, saab reguleerida auto infosüsteemi menüü kaudu, et igal juhil oleks võimalik just talle sobiv seadistus leida. Valida saab kolme erineva võimendusastme vahel.

Tipptasemel turbolaaduriga bensiinimootor


T6 bensiinimootor on edasiarendus Volvo kompaktsest üleni alumiiniumist 3,2-liitrisest kuuesilindrilisest reasmootorist, mida tutvustati 2006. aastal uues Volvo S80 mudelis. Turboversioon, mille töömaht on 3,0 liitrit, annab autole 304 hj võimsust ja arendab pöördemomendiks tervelt 440 Nm. Maksimaalne pöördemoment saavutatakse juba pööretel 1500 p/min ning see on pidevalt kasutusvalmis kogu pööretevahemiku ulatuses. Tulemuseks on vilgas kiirendus ja sujuv sõit. T6 mootor sobib suurepäraselt sportliku sõidustiili harrastamiseks. Samal ajal on see programmeeritud võimalikult väikese kütusekulu ja heitgaaside koguse juures varustama autot suurima võimaliku veojõuga. Tänu neljarattaveo süsteemile AWD kasutatakse jõuallikat ülioptimaalselt, kuna maksimaalne jõud kantakse otse teepinnale.

Nagu kõigil teistelgi Volvo mudelitel, asub ka uue Volvo XC60 jõuallikas mootoriruumis põikipidi. Selline põikisuunaline paigutus jätab mootorile kapoti all rohkem ruumi ja vähendab ühtlasi riski, et mootor võiks avarii korral reisijateruumi tungida ja inimesi vigastada.

Energiasäästlik turbodiisel teisest D5 põlvkonnast


Uuele Volvo XC60-le pakutakse kolme viiesilindrilist turbodiiselmootorit: 215-hobujõulist D5 mootorit ja 136 ning 163 -hobujõulisi D3 ja D4. D5 on väga võimas ja kerget sõitu pakkuv turbodiisel, mis annab juhi käsutusse suurepärase 440 Nm pöördemomendi läbi terve ja eriti laia pööretevahemiku. D5 jõuallika tähtsaimateks elementideks on elektrooniliselt juhitav turbolaadur, eesrindlik mitmepunkti sissepritse tehnolooga ja väga võimas mootori juhtsüsteem. Hooldusvaba kübemefilter, mis püüab kinni ligi 95% tahmaosakestest, on paigaldatud mootorile standardvarustusena, tehes sellest väga keskkonnahoidliku jõuallika. D4 mootoriga XC60 saab valida esisillaveo või neljarattaveoga.

Käiguvalitsad roolil

Kui auto varustusse kuulub automaatkäigukast, saab kolme kodaraga roolirattale nüüd lisada mugavad käiguvalitsad. Nende abil saab käike ka automaatkäigukasti puhul käsitsi ise vahetada, hoides seejuures mõlemad käed roolil. Võimalus käike ise vahetada on tõeliselt meelepärane hoogsamat sõitu harrastavatele autojuhtidele, eriti juhul, kui sõidetakse mööda kurvilisemaid teid. Ning mõeldes autojuhtide heaolule Rootsis ja teistes külma kliimaga maades, on nüüd võimalik roolile lisada ka soojendus, mis külmal talvepäeval olemise palju mõnusamaks teeb.

Revolutsioonilise tehnoloogiaga pidevad kaugtuled

Uus aktiivsete kaugtulede tehnoloogia teeb sõidu pimedas palju mugavamaks ja ohutumaks. Tänu uuele tehnoloogiale pole vaja esitulesid enam ümber lülitada kaugtuledelt lähituledele ja vastupidi. Selle asemel saab esituled nüüdsest püsivalt kaugtuledele lülitada.

Kui vastassuunast läheneb mõni teine sõiduk, aitab uudne aktiivsete kaugtulede süsteem vältida vastutulija pimestamist, kattes osa valgusvihust lihtsalt vajalikus ulatuses kinni. Selleks kasutatakse leidlikku esilaternasse paigaldatud moodulmehhanismi. Täpselt samamoodi hoiab süsteem ära ka eessõitvate autojuhtide pimestamise.

Kurvituled nähtavuse parandamiseks

Veel üks innovatiivne lahendus pimedas sõitmiseks on aeglasel sõidukiirusel töötav kurvitulede süsteem. Tegu on senise aktiivsete kurvitulede süsteemi edasiarendusega, mis valgustab turvalisema manööverdamise tagamiseks piirkonda, kuhu poole juht rooli keerab – näiteks väikesele kõrvalteele pöörates või sõites läbi kitsast valgustamata väravast.

Soojendusega esiklaas

Autod, mille varustusse kuulub vihmaandur, on nüüd saadaval koos elektrilise esiklaasi soojendusega, mis külmadel talvepäevadel klaasi jääst eriti kiiresti puhtaks teeb. XC60 jaoks on saadaval ka automaatselt tumenevad küljepeeglid. Nagu sisemine tahavaatepeegel, tumenevad ka fotokroomsest klaasist küljepeeglid ümbritsevast liiklusest põhjustatud pimestamise vältimiseks automaatselt.

IntelliSafe-süsteemid pakuvad juhile igakülgset tuge

IntelliSafe on koondnimetus, mis hõlmab Volvo kõiki aktiivseid turvasüsteeme. Tähtsat rolli nende seas mängib Volvo tagant otsasõidu vältimissüsteem City Safety, mille Volvo võttis sõiduautodes kasutusele esimesena maailmas. See põhivarustusse kuuluv eesrindlik turvasüsteem töötab sõidukiirustel kuni 50 km/h.

Kõikide mudelite varustusse saab lisada ka automaatse täispidurdusega jalakäijate tuvastussüsteemi, mis suudab tuvastada inimese, kes astub ootamatult auto ette sõiduteele.

Soovi korral saab uue XC60 varustada ka täiustatud pimenurga infosüsteemiga (BLIS), mis on nüüdsest radaripõhine. Uudne tehnoloogia suudab jälgida kuni 70-meetrist ala auto taga ja hoiatada juhti kiiresti tagantpoolt lähenevate sõidukite eest, andes juhile endiselt märku ka sõidukitest, mis jäävad auto mõlemal küljel peeglitest nähtamatusse pimenurka.

Küljehäire süsteem kasutab radarandureid auto taga, et hoiatada juhti parkimiskohalt välja tagurdamisel külgedelt lähenevate sõidukite eest. See on eriti suureks abiks tihedalt täis pargitud kohtades, kus nähtavus küljele on paljude takistuste tõttu tugevalt piiratud. Liiklusmärkide tuvastussüsteem toetab juhti korrektsel liiklemisel, näidates teeäärseid märke näidikupaneelil.

Volvo XC60

Rohkem infot

volvocars.com eestikeelsel lehel

Volvo XC60

E-Brošüür

Inglise keeles