Pressiteade •

Linnamaasturite edu toob Volvole kuuenda järjestikuse müügirekordi, müüdud on üle 700 000 auto

Volvo Cars on 2019. aastal püstitanud uue, kuuenda järjestikuse ülemaailmse müügirekordi, ületades esmakordselt oma 93-aastase ajaloo jooksul 700 000 auto piiri. Ettevõtte andmetel müüdi 2019. aastal 705 452 autot, mis tähendab võrreldes 2018. aastaga 9,8 protsenti kindlat kasvu ja seda kõikides regioonides.

Uue müügirekordi aluseks on Volvo auhinnatud mudelivaliku jätkuvalt suur nõudlus. Erilise tähelepanu osaliseks said kolm linnamaasturit, tänu millele suurendas Volvo vaatamata autoturu üldisele paigalseisule turuosa Hiinas, Ameerika Ühendriikides ja Euroopas.

Suurt huvi näidati üles ka elektriautode vastu. Kokku müüs Volvo Cars 2019. aastal 45 933 pistikhübriidmudelit, mis on võrreldes 2018. aasta näitajaga 22,9 protsenti rohkem ja võrreldes 2017. aastaga lausa üle kahe korra enam.

“Ma olen väga rahul, et esmakordselt meie ajaloos oleme müünud üle 700 000 auto ning lisaks kasvatasime turuosa kõikidel oma peamistel turgudel,” ütles tegevjuht Håkan Samuelsson. “Kavatseme sellele positiivsele trendile tugineda 2020. aastal, kui hakkame turule tooma oma laetavate Volvode mudelivalikut Recharge.”

Mudelivaliku edu ja müügitulemusi illustreerib asjaolu, et Volvo ületas oma eelmise, 2018. aastal püstitatud rekordi – 642 253 autot – juba peaaegu terve kuu enne 2019. aasta lõppu. Detsember oli 74 239 müüdud autoga Volvo jaoks parim kuu.

Volvo Cars müüs 2019. aastal Hiinas 154 961 autot, mis on võrreldes 2018. aasta näitajaga 18,7 protsenti rohkem. Tulemuseks on Volvo kõikide aegade rekord Hiinas ja suurim ühel turul saavutatud müüginumber.

Ameerika Ühendriikides müüs Volvo Cars 108 234 autot, jõudes esimest korda pärast 2007. aastat 100 000 müüdud auto tähiseni. Võrreldes 2018. aastaga kasvas müük 10,1 protsenti.

Euroopas läks müük eriti hästi Saksamaal, kus Volvo müüs esimest korda oma ajaloos üle 50 000 auto, aga ka Inglismaal, kus kordas oma parimat müügitulemust pärast 1990. aastat.

Teised riigid, kus samuti tootja ajaloo parimaid müügitulemusi saavutati, olid muuhulgas Austraalia, Belgia, Brasiilia, Korea, Poola, Portugal, Tšehhi Vabariik ja Ungari.

Ülemaailmselt on müügihitiks endiselt linnamaastur XC60, millele järgnevad XC40 ja XC90, kuid Hiinas ja Euroopas andsid oma panuse müüginumbritesse ka vastavalt 90- ja 60-seeria sedaanid ja universaalid.

Sel aastal hakkab Volvo ülemaailmselt oma Recharge mudelivalikut turule tooma. Recharge on kõiki täiselektrilisi ja pistikhübriid-Volvosid ühendav kaubamärk.

Recharge mudelivaliku eesmärk on suurendada Volvo laetavate autode müüki ja julgustada toetuste kaudu pistikhübriidide juhte maksimaalselt palju puhta elektri jõul töötavat Pure-režiimi kasutama. Volvo eesmärgiks on, et 2020. aastaks moodustaksid pistikhübriidid 20 protsenti müüdavatest autodest.

Kõikidel Volvo mudelitel alates väikesest XC40 linnamaasturist kuni 60 seeria autode ja lipulaeva, suure XC90 linnamaasturini välja on valikus Recharge-mudel. Volvo on ainuke autotootja, kes pakub kõikidest oma mudelitest pistikhübriidi versiooni. Peatselt saavad ostjad valida ka XC40 Recharge P8 – Volvo esimese täiselektrilise auto.

Täpsemad piirkondlikud müüginumbrid on järgnevad:

  Detsember     Jaanuar-detsember    
  2018 2019 Muutus 2018 2019 Muutus
Euroopa 29 469 34 224 16,1% 317 838 340 605 7,2%
Hiina 11 868 16 908 42,5% 130 593 154 961 18,7%
Ühendriigid 8 826 12 360 40% 98 263 108 234 10,1%
Muu 9 994 10 747 7,5% 95 559 101 652 6,4%
Kokku 60 157 74 239 23,4% 642 253 705 452 9,8%

2019.aastal oli suurim müügihitt XC60, mida müüdi 204 965 autot (2018. aastal 187 339 autot), millele järgnes XC40, mida müüdi 139 847 autot (2018. aastal 75 828 autot) ja XC90, mida müüdi 100 729 autot (2018. aastal 94 182 autot).

Eestis müüs Volvo sõiduautode ainus volitatud esindaja Info-Auto eelmisel aastal 364 uut Volvot. Populaarseimaks mudeliks osutus luksusmaastur XC90 114 müüdud autoga, XC60 linnamaastureid jõudis mullu ostjateni 86.

08. 01. 2020