Pressiteade •

Sinu Volvo mõistab, kui sa ei ole parimas vormis – ja asendab sind, kui vajad tuge

Meile kõigile meeldib arvata, et oleme head juhid, kuid teame ka seda, et isegi parimad meist teevad vigu. Inimesed võivad olla hajameelsed, stressis, unised või mõnes muus autojuhtimist mõjutavas seisundis. Ja kui inimesed ei ole oma parimas vormis, võivad nad abi vajada.

Selleks et jõuda meie avariivaba tulevikuvisioonini, peame vaatama kõiki avariide põhjusi. Nagu alati, oleme keskendunud sellele, et meie autod mõistaksid paremini, mis nende ümber toimub, et aidata kaitsta autos viibivaid inimesi.

Kuid selleks, et inimeste kaitsmise osas edasi areneda, on vaja minna kaugemale – peame parandama auto arusaamist juhi seisundist.

Seepärast toome oma juhi mõistmise süsteemi 9. novembril esitletava EX90 standardvarustusse. Reaalajas toimiv süsteem juhindub lihtsast kontseptsioonist: kui Volvo saab aru, et juhi sõidukäitumine ei ole adekvaatne, saab auto õnnetuse vältimiseks vastavad meetmed kasutusele võtta.

Juhi mõistmise süsteem

Süsteem debüteerib EX90-s ja täiendab tipptasemel välisandureid.

“Meie uuringud näitavad, et jälgides lihtsalt seda, kuhu juht vaatab ning kui tihti ja kui kaua ta silmad on suletud, saame juhi seisundi kohta palju teada,” ütles Emma Tivesten, Volvo Carsi ohutuskeskuse vanemekspert.

“Tuginedes oma arvutustes meie uurimistulemustele, võimaldab andurite süsteem autodel tuvastada, kas juhi võimekus on nõrgenenud unisuse, hajameelsuse või muude tähelepanematusest tulenevate tegurite tõttu ning pakkuda lisatuge viisil, mis antud olukorraga kõige paremini sobib.

Süsteem jälgib kahte kaamerat kasutades juhi silmamustreid ja saab neid mõõtes aru, kui palju aega juht vaatab teele, mõistes, millal juhi silmad ja seega ka mõtted on keskendunud mujale kui sõidule.

Kui juht vaatab liiga vähe teele, võib see olla märk, et ta on visuaalselt häiritud, näiteks vaatab oma telefoni. Liiga pingeline teele vaatamine aga võib olla märk kognitiivsest hajameelsusest – juht on oma mõtetega nii hõivatud, et ei registreeri enam seda, mida ta vaatab.

Oluline osa on ka auto mahutundlikul roolil, mis tajub, kui juht laseb sellest lahti, mõjutades seega rooli stabiilsust.

Kasutades meie patenteeritud tehnoloogiat pilgumustrite ja roolikäitumise tuvastamiseks reaalajas, suudab auto vajadusel kasutusele võtta asjakohaseid meetmeid juhi aitamiseks. Abi võib alata lihtsa hoiatussignaaliga, mis suureneb vastavalt olukorra tõsidusele. Kui juht ei reageeri üha selgematele hoiatussignaalidele, võib auto isegi ohutult tee ääres peatuda, teisi liiklejaid ohutuledega hoiatades.

“Oleme viimastel aastakümnetel teinud välisandurite osas suuri edusamme tänu meie pühendunud tööle kokkupõrgete ennetamise süsteemidega,” ütles Volvo Carsi ohutuskeskuse juhataja kohusetäitja Thomas Broberg. “Salongiandurid on meie jaoks üks järgmistest ohutusalastest prioriteetidest. Jätkame samm-sammult uute funktsioonide õppimist, arendamist ja kasutusele võtmist, et aidata kaasa turvalisuse suurendamisele.”

26. 09. 2022