Uus täiselektriline Volvo EX30 ei ole mitte ainult turvaline ja säästlik. Tipptasemel tehnoloogia ja läbimõeldud Skandinaavia disain muudavad elu mugavaks, lõõgastavaks ja nauditavaks.
EX30 stiilses interjööris on jätkusuutlikud ja hoolikalt läbimõeldud materjalid, mis rõhutavad salongi eripärast disaini. Taastuvate ja jätkusuutlike materjalidega nagu teksa, lina ja vill ning väljendusrikaste värvide ja tekstuuridega on sõiduki interjööri keskmes vastutustundlik disain.
EX30 pakub lihtsat kasutajakogemust, koondades kogu vajaliku teabe ühele ekraanile. Kogu armatuurlaua laiune heliriba ja hulk nutikaid panipaiku loovad väikses autos samasuguse sõiduelamuse, nagu suures autos.
Volvo Carsi sisekujundusjuht Lisa Reeves ütleb, et Volvo EX30 ühendab endas kõik Skandinaavia disaini parimad elemendid. Uued materjalid lisavad salongi värve ja isikupära, mis põimitud nutika funktsionaalsuse ja suurepärase kasutajakogemusega, mis on Volvo tunnusjoonteks. Koos annavad need elemendid edasi Volvo tõelise olemuse, kuid senisest väiksemas pakendis.
EX30 helisüsteem on inspireeritud kodus kasutatavast audiodisainist. Ühes heliribas on mitu kõlarit, mis täidavad salongi esmaklassilise heliga. Suurepärast helikvaliteeti pakub Harman Kardoni tipptasemel helisüsteem.
Helisüsteem on suurepärane näide nutikast disainist, kus on kõik kõlarid ühte komponenti koondatud, vähendades sellega juhtmete ja materjalide hulka. Esmapilgul märkamatuks jääv süsteem asub esiklaasi all ja kohandub sujuvalt interjööriga. Kuna ustes kõlareid ei ole, saab seda ruumi kasutada hoiustamiseks. Ka aknalülitid ei asu enam ustes, vaid on paigutatud keskkonsooli, olles nii juhile kui kaasreisijale hõlpsasti ligipääsetavad. Tsentraliseerimise põhimõtet kasutades on muudetud ka kindalaeka asukohta, paigutades selle keskekraani alla, jättes seega põrandapinnale rohkem ruumi. Kindalaekale pääsevad nüüd hõlpsasti ligi nii juht kui kaasreisija.
Keskkonsool on äärmiselt mitmekülgne ning pakub ruumi kasutamiseks erinevaid võimalusi. Topsihoidja kasutamiseks saab selle konsoolist välja tõmmata ning pärast tagasi lükata. Allpool on hoiuruum väikeste esemete, näiteks päikeseprillide või kõrvaklappide jaoks, ning ülemisse suurde avatud panipaika saab panna koti.
Loomulikult ei ole uues EX30-s unustatud ka tagaistmetel sõitjate mugavust. Reisijad saavad oma telefone hoida spetsiaalsetes taskutes esiistmete seljatugedes ning muid asju keskkonsoolist väljatõmmatavas panipaigas hoiustada.
Tsentraliseerimise teemat EX30 sisemuses esindab ka üks 12,3-tolline keskne ekraan, mis on paigutatud armatuurlaua keskele ja sisaldab juhi jaoks olulist teavet. Kõike ühele ekraanile paigutades saame luua juhi ümber rohkem ruumi ja hoida kokku materjale.
Volvo Carsi kasutajakogemuse juhi Tom Stoviceki sõnul jätkatakse EX30 salongis kontekstipõhiste kasutajaliideste strateegiat. Ekraani ülemises osas on peamine sõiduteave (kiirus, laadimistase jms). Navigatsioon, meedia ja juhtimisseadmed on kergesti nähtavad ja kättesaadavad allpool. Samuti on lisatud teaberiba, kus on näha vastavalt vajadustele ja oludele kõige asjakohasemad funktsioonid.
Keskekraanil on võimalik valida ka nö rahulik vaade, kus kuvatakse vaid kõige olulisem teave. See funktsioon on eriti kasulik öösel ja pikkadel sõitudel, vähendades juhi silmade koormust.
EX30 tipptasemel info- ja meelelahutussüsteemi on integreeritud Google – käed vabad Google Assistant, Google Maps ja Google Play. EX30 on ka esimene Volvo, millel juhtmevaba Apple CarPlay funktsioon.
Info- ja meelelahutussüsteemil on ka 5G võimekus. Qualcomm Automotive’i Snapdragon® Cockpit Platforms tippehnoloogia tagab, et süsteem vastab täpselt juhi ootustele. Tihedas koostöös ECARXiga ühisettevõtte HaleyTek tarkvara kaudu pakutakse parimat võimalikku infotainment-platvormi kogu maailmas.
Uut Volvo EX30 tellides saab valida nelja erineva salongikujunduse vahel. Neis erineva väljenduslaadiga interjöörides on säästlik materjalikasutus – näiteks üks kujundus hõlmab teksa ajatut atraktiivsust ja sisaldab selle materjali ümbertöödeldud jäätmeid. Veel kasutatakse ümbertöödeldud plasti (näiteks vanad aknaraamid ja rulood), taastuvate kiududega lina, mida töötleb Volvo Cars Tech Fund investment Bcomp, vastutustundlikult hangitud villasegu, mis sisaldab 70 protsenti ringlussevõetud polüestrit ja struktureeritud koes istmematerjali, mis sisaldab ringlussevõetud plasti.
EX30 salongis on võimalik kasutada ka Nordico polsterdust, mis on progressiivne ja tehniliselt täiustatud materjal. Tekstiili valmistamisel on kasutatud näiteks ümbertöödeldud PET-pudeleid ning Rootsi ja Soome metsadest pärit biokütust.
Istmete ülemiste osade ja uksevahede polster on valmistatud 100% taaskasutatud polüestrist, mis saadud PET-pudelite ümbertöötlemisel.
Uus Volvo EX30 avalikustatakse 7. juunil. Alates sellest kuupäevast saab sõidukit valitud turgudel tellida, sh ka Eestis.
31. 05. 2023