Täiselektriline Volvo EX30 on Volvo Carsi väikseim, kuid kõige turvalisem linnamaastur. 96 aasta pikkune kogemus ja pühendumine turvalisusele on teinud ettevõttest ohutusvaldkonna liidri, kes pöörab kõrgendatud tähelepanu turvalisele liiklemisele ka kaootilises linnaliikluses.
Tiheda liiklusega linnatänavatel juhtub märkimisväärselt palju õnnetusi, kui jalgrattur sõidab vastu ootamatult avatud autoust. Sellised kokkupõrked moodustavad mõnes linnas kuni viiendiku kõigist teatatud jalgrattaõnnetustest – näiteks Ühendkuningriigis saab raskelt vigastada või hukkub selliste kokkupõrgete tõttu aastas umbes 60 inimest. Volvo EX30-l on vastav hoiatus, mis annab visuaalselt ja helisignaalidega märku, kui ukse avamise hetkel on lähenemas jalgrattur või jalakäija.
Ukse avamise hoiatus on üks mitmest täiselektrilise Volvo EX30 Safe Space tehnoloogia funktsioonist ning näitab Volvo Carsi kõrgeid ohutusstandardeid. Selle eesmärk on tagada inimeste turvalisus tiheda liiklusega linnakeskkonnas.
Volvo Carsi ohutuskeskuse juhi Åsa Haglundi sõnul on ettevõte juba ammu keskendunud ohutusele linnakeskkonnas, kus autod jagavad ruumi jalakäijate ja jalgratturitega. Volvo EX30-ga tõstetakse linnaohutus veelgi kõrgemale tasemele, kus väike linnamaastur on ideaalne kaaslane mugavaks sõidukogemuseks, kaitstes samal ajal ka jalgrattureid ja teisi linnatänavatel liiklejaid.
Uus EX30 on täpselt nii turvaline, nagu ühelt Volvolt oodata võib. EX30 turvafunktsioonid põhinevad Volvo Carsi ainulaadsetel ohutusalastel teadmistel ja tegelikest õnnetustest saadud uuringutel, mille tulemusel on nii juht kui kaassõitjad turvaliselt kaitstud. Tipptasemel turvatehnoloogia ja kerekonstruktsioon vastavad ettevõtte ambitsioonikatele ohutusnõuetele, et meie autod oleks erinevateks reaalseteks stsenaariumideks ette valmistatud.
Autos viibivate inimeste kaitsmine kokkupõrke korral on alati olnud Volvo jaoks esmatähtis. EX30 kerekonstruktsiooni loomisel on keskendutud turvapuuri, A-, B- ja C-piilarite ning katuse tugevdamisele.
Elektriautole kohaselt on pööratud suurt tähelepanu aku kaitstusele. Šassii ja turvapuur on ehitatud ülitugevast terasest, mis võimaliku kokkupõrke mõju tõhusalt vähendab.
Külgkokkupõrke korral aitab pea- ja rindkerevigastusi vähendada juhiistme siseküljel olev turvapadi.
Lisaks tipptasemel passiivsetele ohutusstandarditele on Volvo EX30-s ka täiustatud uued aktiivsed turvafunktsioonid, mis aitavad kaitsta inimesi nii autos kui ka väljaspool seda.
Täiustatud on EX30 standardvarustuses olevat juhi hoiatussüsteemi. Lisaks puutetundlikule roolile on autos spetsiaalne võimsate algoritmide abil töötav sensor, mis tuvastab silmade ja näo liikumist umbes 13 korda sekundis. Nii saab EX30 aru, kui juht on hajameelne, unine või muul moel tähelepanematu, isegi kui ta ise ei pruugi seda märgata.
Uus automaatne pidurdusfunktsioon aitab vältida õnnetusi ristmikel, sekkudes, kui ristisuunas läheneb ootamatult teine sõiduk. Funktsioon pidurdab kuni peatumiseni, aidates sel moel kokkupõrget vältida või leevendada.
Nagu kõikides teisteski Volvodes, on ka uues EX30-s hulgaliselt aktiivseid ohutus- ja juhiabisüsteeme. Rohkem üksikasju EX30 turvalisuse ja juhiabitehnoloogiate kohta saab teada sõiduki maailma esmaesitlusel.
Uus täiselektriline Volvo EX30 linnamaastur teeb oma ülemaailmse debüüdi 7. juunil. Alates sellest kuupäevast saab sõidukit valitud turgudel tellida, sh ka Eestis.
17. 05. 2023