4 septembril avalikustas Volvo Cars oma uuendusliku lähenemise tehnoloogiale, määrates ettevõtte suuna tulevikus: teha autosid, mis muutuvad aja jooksul paremaks.
Alates EX90-st põhinevad Volvo Carsi tulevased elektriautod ühel ja samal süsteemide, moodulite, tarkvara ja riistvara põhielemendil, mida nimetatakse Volvo Carsi supertehnoloogiapaketiks. See on ühtne tehnoloogiline ja tarkvaraline baas, mis sisaldab kõiki mooduleid ja funktsioone, mida tulevases tootevalikus kasutatakse. Paketti saab konfigureerida mitmel erineval viisil, igat uut autot pidevalt täiustades.
Selline lähenemine tagab, et Volvod muutuvad aja jooksul järjest paremaks, sest kogu ettevõtte inseneritöö keskendub ühe tehnoloogilise korpuse täiustamisele. See tähendab, et töö EX90-ga toob otsest kasu ES90-le ja ES90 jaoks tehtud töö jätkub näiteks EX60 arendamisel jne.
Volvo Carsi supertehnoloogiapakett on tõeline mängumuutja, andes sisendi kõikidele ettevõtte toodetele, mitte igale autoprojektile eraldi. Volvo Carsi tehnoloogiajuht Anders Belli sõnul hakkavad insenerid töötama ühe konkreetse paketiga, täiustades, suurendades ja laiendades pidevalt selle võimalusi ja funktsioone. Selle tulemuseks on oluliselt parem kvaliteet, kiirem turulejõudmine ja järjest paremad autod.
Supertehnoloogiapakett, mis võimaldab pakkuda ühte kaubamärki mitmes erinevas tootevariandis, haakub Volvo Carsi üldise autotootmise põhimõttega.
Üleminek suletud ahela arendustegevusele, mis hõlmab andmeid, ühenduvust, tarkvara ja tuumikarvuteid, on vähemalt sama oluline, kui üleminek elektrifitseerimisele. See mõjutab kõike, mis on ühendatud autode elektrisüsteemiga ja selle potentsiaalne kasu on piiritu.
Tänu sellele arendusprotsessile on võimalik saada reaalajas ülevaade ja täiustatud arvutusvõimalused, mis aitavad Volvo Carsi inseneridel ettevõtte arenduskeskustes igat autot lõputult täiustada.
Üks kõikide Volvode võtmealus on elektritehnoloogia: uusimate jõu-, elektri- ja elektroonikasüsteemide kombinatsioon, millele auto on ehitatud.
Selleks et saada järgmise põlvkonna liikuvuse valdkonnas juhtpositsioonile, töötab Volvo Cars välja uut SPA3 elektritehnoloogia baasi, mille aluseks on Volvo Carsi supertehnoloogiapakett. Esimene auto, mis SPA3-le ehitatakse, EX60 - tulevane keskmise suurusega täiselektriline linnamaastur.
SPA3 tugineb paljuski SPA2-le ja toob samas kaasa mitmeid olulisi uuendusi. Näiteks on sellel täiustatud tuumikarvuti, mis võimaldab tagada suurema jõudluse ja arendada funktsioone. SPA3 arhitektuur on ehitatud nii, et see on eelkäijast palju paremini skaleeritav, et vajadusel sama tehnoloogilist baasi kasutades pidevalt arendada ja ehitada igas suuruses autosid - suuremaid kui EX90 ja väiksemaid kui EX30. SPA3 modulaarsus ja uuendatavus toovad kaasa väiksemad investeerimiskulud autode müümisel, mis omakorda peaks tooma kaasa tugevama kasumlikkuse tulevikus.
Tänu skaleeritavale SPA3 arhitektuurile luuakse suurem sünergia ja parandatakse tehnoloogia tõhusust, pannes kokku kõik tegurid, mis aitavad oluliselt vähendada autode tootmiskulusid.
Volvo Carsi Torslanda tehas ja selle ettevalmistamine SPA3 autode tootmiseks näitavad ettevõtte lähenemisviisi tulevikutootmisele, kus kõik autode tootmiseks vajalikud võimalused asuvad samas piirkonnas. Selline lähenemine muutub eriti kasulikuks, kui saab kasutada samu põhikomponente kõigis autodes, vähendades keerukust ja suurendades paindlikkust.
05. 09. 2024