Pressiteade •

Uue põlvkonna Volvode ohutut isejuhtivat sõitu toetab Luminari LiDARitehnoloogia

Autotööstuse ülemaailmne ohutuse valdkonna liider Volvo kergitab taas latti, alustades koostööd tehnoloogiaettevõttega Luminar, eesmärgiks on pakkuda uue põlvkonna Volvodele absoluutsel tipptasemel LiDARi- ja tajutehnoloogiat.

See koostöö on aluseks Volvo esimesele maanteedele mõeldud täielikult isejuhtivale tehnoloogiale, mis sillutab teed tulevastele arendustele aktiivse ohutuse vallas.

Volvo uue põlvkonna SPA 2 modulaarne platvorm on alates tootmise algusest 2022. aastal riistvaraliselt isejuhtivaks sõiduks valmis – sel on Luminari LiDAR juba katusesse integreeritud.

SPA 2 platvormil põhinevad autod saavad tarkvarauuendusi juhtmevabalt ja kui kliendid on selle valinud, siis aktiveeritakse täiesti isejuhtivat maanteesõitu võimaldav Highway Piloti nime kandev funktsioon kohe, kui selle ohutus konkreetsetes asukohtades ja tingimustes on kinnitatud.

„Isejuhtival sõidul on potentsiaal olla üks enim elusid päästvatest tehnoloogiatest ajaloos, kui seda juurutatakse vastutustundlikult ja ohutult,“ ütles Volvo tehnoloogiajuht Henrik Green. „Meie tulevikuautodele ohutute otsuste tegemiseks vajaliku nägemisvõime andmine on oluline samm selles suunas.“

Lisaks Highway Pilotile uurivad Volvo ja Luminar ka LiDARitehnoloogia võimalusi juhiabisüsteemide (ADAS) edaspidises täiustamises, potentsiaaliga varustada kõik tulevased SPA2-l põhinevad autod standardina LiDAR-anduritega.

Luminari tehnoloogia põhineb selle ülivõimekatel LiDAR-anduritel, mis saadavad välja miljoneid laservalguse impulsse, et objektide asukoht täpselt tuvastada, ning skannivad keskkonda kolmemõõtmeliselt, luues ilma internetiühenduse vajaduseta ajutise reaalajas kaardi.

LiDARitehnoloogia on turvaliste isejuhtivate autode loomisel võtmetähtsusega, sest pakub neile usaldusväärset „nägemist“ ja ümbruskonna tajumist, mida kaamerad ja radarid üksinda ei suuda. LiDAR on ideaalne alus ohutuks otsuste tegemiseks suurtel kiirustel ja keerukates keskkondades.

Et Highway Piloti funktsioon saaks töötada, kombineeritakse Luminari tajutehnoloogiat isejuhtiva sõidu tarkvaraga, kaamerate, radari ja uutele isesõitmise varustusega Volvodele paigaldatud roolimise, pidurdamise ja akutoitel töötavate funktsioonide tagavarasüsteemidega. See kõik kokku loob Volvo omanikele, kes seda soovivad, võimaluse maanteel kasutada ohutut, täiesti isesõitvat funktsiooni.

„Varsti suudab sinu Volvo end maanteel ise juhtida, kui auto tuvastab, et see on parasjagu ohutu,“ ütles Henrik Green. „Sel hetkel võtab su Volvo juhtimise enda kätte ja sina saad end lõdvaks lasta, pilgu teelt mujale viia ja käed roolilt ära võtta. Aja jooksul lisandub juhtmevabalt saabuvate uuenduste kaudu üha uusi piirkondi, kus auto suudab end ise juhtida. Meie jaoks tähendab ohutu isejuhtiva sõidu tutvustamine järk-järgulist lähenemist.“

Lisaks laiendavad Volvo ja Luminar oma koostööd, et üheskoos kindlustada Luminari LiDARitehnoloogia industrialiseerimine ja seeriatootmiseks heakskiidu saamine. Volvo on allkirjastanud ka lepingu, mis võimaldab autotootjal oma vähemusosalust Luminaris kasvatada.

Silicon Valleys asuva Luminari jaoks on partnerlus Volvoga ettevõtte toodangu esimene seeriatootmisse jõudmine. See on võtmesamm, et saavutada oma tehnoloogia laiemalt autotööstusse viimiseks vajalik mastaabiefekt.

„Volvo on üldtunnustatud pioneer autode ohutuse valdkonnas, olles juhtinud enim elusid päästnud tehnoloogiate standardiseerimist üle terve tööstusharu,“ ütles Luminari asutaja ja tegevjuht Austin Russell. „Ohutuse uus ajastu peitub isejuhtivas sõidus ja taas on Volvo võtnud selles terve tööstusharu jaoks pöördelises arenduses liidrirolli. Me oleme lahendanud erinevad kriitilise tähtsusega maksumuse ja jõudlusega seotud väljakutsed, et seeriatootmist võimalikuks teha, ja me teeme koos Volvoga selle tehnoloogia tervele maailmale kättesaadavaks.“

13. 05. 2020