Pressiteade •

Volvo C40 Recharge’i disaini lugu – Skandinaavia looduse rahu ja elektrilise ambitsiooni ühendamine

Volvo C40 Recharge esindab mitmes mõttes Volvo Carsi kui autotootja tulevikku: see on esimene Volvo, mis on kohe algusest peale täiselektrilisena loodud ning seda pakutakse veebis koos mugava Care paketiga. Selle linnamaasturilike elementidega ühendatud madalam profiil tähendab, et Volvo Cars siseneb ka uude segmenti – ja teeb seda tipptasemel tehnoloogia ja funktsioonidega, mida ei ole varem ühelgi Volvol nähtud.

„C40 on auto, mis sümboliseerib elektrifitseerimist ja saab selle pakkumisega hakkama,“ ütles Volvo disainijuht Robin Page. „Sellel on XC40-lt pärit iseloom, mis paljudele meeldis, kuid C40 puhul on dünaamilist ilmet ja sihvakat profiili veelgi rõhutatud. See on äärmiselt atraktiivne inimestele, kes otsivad linnamaasturi elu lihtsustavaid omadusi koos modernsema väljendusviisiga.“

XC40-ga samadele alustele ehitatud C40 pakub sarnast võimsat ja tugeva iseloomu tunnetust, lisades veel sportlikkust ja kergust. Millelegi tuttavale uue hingamise andmise ideed peegeldavad ka detailid: iseloomulikke „Thori vasara“ kujulisi esitulesid on täiendatud uute piksel-LED-tuledega, mis kohanduvad automaatselt valgustingimustega ja lülituvad ükshaaval sisse ja välja, et valgusmustrit optimeerida. Ka tuttavad vertikaalsed tagatuled on nüüd segmenteeritud, andes tunnistust ühe suure tule katusejoonele venitamise insenertehnilistest väljakutsetest ning luues klassikalisele disainile tänapäevase näo.

Kannab DNA-d edasi Sarnaselt XC40 sünnile sai C40 alguse ühe disaineri spontaansest joonisest. Yury Zamkavenka visand sai välisdisaini juhi T. Jon Mayeri sõnul kohe tuule tiibadesse.

„Seda ei juhtu väga tihti. Kui see juhtub, siis on alati tegu eriti tugeva karakteriga ideedega, sest need hakkavad alati esimesest joonisest alates iseloomu näitama,“ jätkas T. Jon, lisades, et selle auto unikaalsus – võimukas istumisasend koos voolava vormiga – saab eriti selgeks, kui see on teel teiste autode kõrval.

„Eriti meeldib mulle vaade selle auto viimasele tagumisele kaheksandikule, mis võimaldab nautida auto külge ja kupeelikku profiili,“ ütles T. Jon. „Näha on linnamaasturilikke elemente – suured rattad, karm iseloom, kuid samas väga sujuv katusejoon. See on saanud osaks XC40 jõulisusest, kuid märksa dünaamilisemal moel. Need kombinatsioonid annavad C40-le täiesti teise ilme, kuid see kannab endiselt meie DNA-d.“

Seda DNA-d eristab skandinaavialik lähenemine vormikeelele: auto osad vormitakse algmaterjalist välja, luues puhtuse ja rafineerituse tunde ning rahuliku, tagasihoidliku enesekindluse.

„C40 räägib jõulisusest, mida saab seostada ka turvatundega,“ ütleb T. Jon. „Alateadlikult on see võimas alalhoidlik kiskja toiduahela tipust, kuid me kujundame selle võimalikult kergeks ja säästlikuks.“

Loodus ja valgus Neid disainipõhimõtteid kasutades ja inspireerudes vaiksete atmosfääridega valgusküllasest ja avarast Skandinaavia maastikust, on välisdisaini enesekindlus seotud sisedisainiga, mida iseloomustab looduse rahustav mõju. Suure klaasist panoraamkatuse luuk muudab salongi avaramaks, võimaldades lühikestest talvepäevadest maksimumi võtta ja hägustades suveöödel sise- ja välisruumi piire.

„Rootsis on suur osa aastast kõik pime ja hall – aga kui päike paistab, siis ärkavad värvid eriti erksalt ellu,“ ütles sisedisaini juht Lisa Reeves. „Muru paistab rohelisem, meri tundub sinisem. Seda on näha ka siinses arhitektuuris: majadelt leiab ohtralt klaasi, mis on mõeldud valgust sisse laskma ja majad on seest avatud planeeringuga, et see valgus kõikjale jõuaks. Valgus ja loodus on meie kultuuris ja ka C40 salongis olulisel kohal.“

Skandinaavia lääneranniku sügavatest abajatest inspireeritud Fjord Blue värv justkui voolaks auto kerelt ja jätkub sees vaipadel, mis ulatuvad põrandalt keskkonsooli külgedele ja esiusteni. See loob aluse armatuurlaua läbipaistvale taustvalgustusega graafikale ja esiuste paneelidele, mis on kummardus dramaatilistele, ent samas rahustavatele mäestikele Rootsi Abisko rahvuspargis.

„Me järgisime pargi pinnavorme ja kasutasime neid kontuure, et luua abstraktne kihilise mustriga digitaalne disain,“ ütles värvide ja materjalide valdkonna juht Rekha Meena. „LED-tulede valguses tekib tõeliselt kaunis kolmemõõtmeline efekt.“

Lisaks sellele, et loodus on inspiratsiooniallikaks, on ka suur osa auto interjööris kasutatud materjalidest jätkusuutlikud. Topograafilise viimistluse paneelid on osaliselt tehtud ümbertöödeldud plastikust ja vaip on tehtud 100% ümbertöödeldud PET-plastikpudelitest. C40 pakub Volvo esimest nahavaba interjööri, sealjuures sisaldab üks polsterdusvalik looduslikult taastuvaid villakiude ja teises valikus on kombinatsioon (samuti ümbertöödeldud plastikust tehtud) seemisnahast ja micro-tech materjalist.

„Värvide ja materjali meeskond on suutnud kasutada nutikaid, uuenduslikke ja kergeid materjale, mis on jätkusuutlikud ning sobivad nii C40 disaini kui jõuülekandega,“ ütles Rekha. „Kõikide meie ümber arenevate tehnoloogiate toel on värvi ja materjalide disaineritel rohkem mänguruumi. Bioloogilist päritolu materjalid on atraktiivsemad ja uuenduslikumad kui nahk ning need muudavad auto jätkusuutlikumaks.“

Salongi paigutus annab aimu korrastatusest ja läbimõeldusest, kus funktsionaalsus on põhiline. C40 jätkab XC40 selget ja puhast lähenemist, pakkudes nutikaid ja läbimõeldud viise hoida kõiki tähtsaid asju käeulatuses. Minimalism on läbiv teema, mis saab eriti selgeks armatuurlauda vaadates.

Järgmise põlvkonna sümbol

Taastuvate ja ümbertöödeldud materjalide kasutamine on üks osa jätkusuutlikkuse võrrandist, täiselektrilisus on teine. Kuid et elektrifitseerimise sõnumit tõeliselt kohale viia, peab C40 ka vastav välja nägema – ja see saavutati auto sümboleid ja funktsionaalsust ühendades.

Volvo 360c ideeautost inspireeritud uus veljedisain panustab aerodünaamikasse ja loob jõuülekandega sobiva dünaamilise välimuse, tagumine spoiler ühtaegu iseloomustab ja võimendab auto aerodünaamilist survejõudu, ja ka katusejoon parandab aerodünaamikat, panustades seeläbi ka sõiduulatusse. Ja mõne elemendi, näiteks suletud iluvõre ja kontrastse katuse puhul on sõnumi edastamise roll olulisem.

„Elektriauto populariseerimisel on välimus tõeliselt tähtis,“ ütles Robin Page. „Osa meie disainikeelest põhineb aususel, ja elektriauto puhul me tegelikult ei vaja suuri õhuvõtuavasid. See auto põhineb XC40-l, millel oli iluvõre, nii et sel juhul ei saa me seda lihtsalt ignoreerida ja luua eriti madalat, täiesti kinnist esiosa. Ja me ei tahaks seda ka selle auto puhul teha, sest C40-l on oma iseloomuga nägu. Me jõudsime hea lahenduseni, millel on tugevad ja puhtad jooned. Koos kontrastse katusega, mille abil me eristame oma 40-seeria elektrilisi autosid, on see üks koostisosasid, mis jutustab meie teekonnast elektrifitseerimise poole.“

07. 06. 2021