Volvo Cars avalikustas olulise täiustuse turvavöö valdkonnas - maailma esimese tehnoloogial põhineva multiadaptiivse turvavöö, mille eesmärk on veelgi parandada ohutust reaalsetes liiklusolukordades. 2026. aastal turule jõudvas täiselektrilises Volvo EX60-s debüteeriv uus turvavöö pakub paremat kaitset, kohandudes vastavalt liiklusoludele ja vöö kandjale tänu auto anduritest saadavatele reaalajas andmetele.
Uus multiadaptiivne turvavöö kasutab auto sise- ja välisandurite sisendandmeid, et kohanduda vastavalt olukorrale ja inimese profiilile, sh tema pikkusele, kehakaalule, kehatüübile ja istumisasendile. Näiteks suuremat kasvu sõitjale rakendub tõsise kokkupõrke korral suurem turvavöö pingutusaste, et vähendada peavigastuste riski, samas väiksemale inimesele rakendub kergemas avariis väiksem pingutusaste, et vähendada roidemurdude ohtu. Selle saavutamiseks suurendatakse oluliselt koormuspiirajate profiilide arvu, mis reguleerivad avarii korral inimesele rakenduvat jõudu. Tänu kauguuendustele süsteem areneb pidevalt ja muutub aja jooksul järjest paremaks.
Volvo Carsi ohutuskeskuse juhi Åsa Haglundi sõnul on maailma esimene multiadaptiivne turvavöö järjekordne verstapost autoohutuses ja suurepärane näide sellest, kuidas Volvo Cars kasutab reaalaja andmeid eesmärgiga päästa miljoneid elusid. See on suur uuendus moodsale kolmepunkti turvavööle, mille ettevõte leiutas 1959. aastal ja mis on päästnud hinnanguliselt üle miljoni elu.
Tänu enam kui viiekümne aasta pikkusele ohutusuuringute kogemusele ja andmebaasile, mis sisaldab üle 80 000 pärisõnnetuses osalenud sõitja andmeid, on Volvo Cars loonud ainulaadse ohutusteabe, mis peegeldab pärismaailma keerukust. See teadmistebaas on aluseks ettevõtte ohutusuuendustele ja teedrajavale Volvo Carsi ohutusstandardile, mis ületab ametlikke testimisnõudeid.
Lähtudes Volvo Carsi pikast ajaloost luua kõigile võrdselt turvalisi autosid reaalsete andmete alusel, on ettevõte arendanud uusi tehnoloogiaid, et paremini kaitsta erinevaid inimesi erinevates avariistsenaariumides. Kaasaegsed turvavööd kasutavad koormuspiirajaid, et reguleerida jõudu, mida turvavöö inimese kehale õnnetuse ajal avaldab. Uus turvavöö laiendab koormusprofiilide arvu kolmest üheteistkümneni ning suurendab võimalike seadistuste hulka, võimaldades optimeerida jõudlust iga olukorra ja isiku jaoks.
Erinevalt traditsioonilistest süsteemidest saab uus multiadaptiivne turvavöö andmeid erinevatelt anduritelt – sh välis-, sise- ja kokkupõrkeanduritelt. Vähem kui silmapilgu jooksul analüüsib auto süsteem kokkupõrke omadusi nagu suund, kiirus ja sõitja kehaasend ning jagab seda teavet turvavööga. Selle põhjal valib süsteem sobivaima seadistuse.
Uue multiadaptiivse turvavöö võimalused muutuvad tänu kauguuendustele aja jooksul järjest paremaks. Mida rohkem andmeid ja teadmisi kogutakse, seda paremini suudab auto mõista sõitjaid, uusi stsenaariume ja reageerimisstrateegiaid. Uus turvavöö on osa Volvo Carsi laiemast ohutuse ökosüsteemist, töötades sujuvalt koos turvapatjade, sõitjate tuvastamise ja juhiabisüsteemidega. See koostöö tagab ühtlustatud kaitsefunktsioonid, suurendab tõhusust ja vähendab võimalikke vigastusi.
Vööd on testitud ja edasi arendatud Volvo Carsi ohutuskeskuse kokkupõrkelaboris, mis tähistab sel aastal oma 25. aastapäeva. Selles autotööstuse juhtivas katselaboris suudavad Volvo Carsi ohutusinsenerid taastada peaaegu iga liiklusõnnetuse ning teostada teste, mis ületavad seadusest tulenevaid nõudeid.
05. 06. 2025