Viimasel New Yorgi kliimanädalal väljaöeldu on saanud reaalsuseks –Torslanda tehases veeres tootmisliinilt maha viimane diiselmootoriga Volvo.
Ettevõtte 97-aastases ajaloos on sündmus suure tähendusega. Sellega astutakse suur samm edasi oma ambitsioonide suunas, et saada vaid elektriautode tootjaks ning saavutada 2040. aastaks heitmevabadus.
Volvo Carsi diiselmootoriga autod olid aastakümneid usaldusväärsuse ja tõhususe sünonüümid, mängides olulist rolli ettevõtte arengus saada preemium-automargiks.
Viimastel aastatel on elektrifitseerimine arenenud kiiremini, kui enamik meist ette kujutas. Seda on suures osas toetanud nii heitgaase käsitlevate eeskirjade karmistumine kui ka klientide soov puhtama linnaõhu järele. Vaid viis aastat tagasi moodustasid diiselmootoriga autod Euroopas Volvo Carsi müügist põhiosa, nii nagu see oli ka enamikul teistel autotootjatel. Enamik 2019. aastal Euroopas müüdud Volvodest olid diiselmootoriga, elektrilised mudelid hakkasid alles populaarsust koguma.
Aastal 2023 suurendas Volvo Cars täiselektriliste autode müüki 70% võrra ja ülemaailmse elektriautode turuosa 34% võrra. Need arvud räägivad enda eest, andes mõista, et täielik elektrifitseerimine, mille poole liigutakse, on õige.
Kuigi ettevõtte tulevik on tõepoolest täielikult elektriline, sisaldab autoportfell ka mõnesid suurepärased pistik- ja kerghübriidmudeleid, mis on täiuslik sild elektrilise tulevikuni.
Aasta 1979. Rootsis ega Euroopas ei ole diiselautod populaarsed, neid ostavad tavaliselt vaid taksojuhid või pikamaareisijad. Siiski on hakatud nägema tõhusama diiselmootori eeliseid ja nõudlus on tõusuteel. Seega tuleb Volvo Cars turule esimese diiselautoga: Volvo 244 GL D6, millel on võimas ja tõhus, maailma esimene sõiduautode jaoks loodud kuuesilindriline diiselmootor.
Aasta 2001. Diiselmootorid koguvad kasvavat populaarsust. Äsja turule toodud Volvo V70-l on esimene Volvo Carsi enda toodetud diiselmootor. Rootsis Skövdes asuvas Volvo Powertrain tehases toodetud viiesilindriline mootor osutub nii edukaks, et seda võimsat mootorit kasutatakse isegi võistlusautos nimega S60 Challenge. Lõbus fakt: Volvo Penta teeb sellest mootorist ka meresõidukitele sobiva versiooni.
Aasta 2008. Aeg järgmise suure verstaposti jaoks: Drive-E mudelivaliku käivitamine. Väikeste, kuid väga tõhusate 1,6-liitrite diiselmootorite heitmete tase on madal ning ühe paagitäiega sab läbida 1300 km. Drive-E mootorid on paindlikult ehitatud ja töötavad hästi erinevates Volvo mudelites. Oma tasakaalustatud tõhususe ja jõudlusega tähistvad need diislitehnoloogias suurt sammu edasi.
Aasta 2012. Turule jõuab Volvo V60 D6, mis on maailma esimene diiselmootoriga pistikhübriid. See oli tol ajal Volvo Carsi tehniliselt kõige arenenum mudel – elektri-, hübriid- ja muskelauto korraga. Olenevalt sõidurežiimist on elektriline sõiduulatus kuni 50 km, kogu sõiduulatus kuni 1000 km. Kombineeritud võimsusega 215+70 hj on kiirendus 0-100 km/h 6,2 sekundiga.
Aasta 2013. Teist korda ajaloos tuuakse turule täielikult ise ehitatud diiselmootorite perekond: Volvo Engine Architecture (VEA). Suurema sissepritsesurve ja ainulaadse i-ART-tehnoloogia kombinatsiooni peetakse diislitööstuses revolutsiooniliseks. Kliendid saavad nautida suuremat kütusesäästu, väiksemaid heitmeid ja suurt võimsust. Uusi mootoreid kasutatakse erinevates mudelites ja eriti edukaks osutuvad need XC90 2. põlvkonna mudelis. Nad elavad kaua, andes jõudu ka kõige viimastele diiselmootoriga V60-le ja XC90-le.
Aasta 2023. Volvo Cars lõpetab sisepõlemismootorite tootmise, müües oma osaluse sisepõlemismootorite ühisettevõttes Aurobay, mida omati koos Geely Holdinguga.
28. 03. 2024