Pressiteade •

Volvo Concept Recharge on brändi täiselektrilise tuleviku kehastus

Volvo Carsi jaoks on üleminek elektrile rohkem kui lihtsalt ajami vahetus. See üleminek esindab paradigma muutumist ka autode disainis ning Volvo Concept Recharge on selle ja terve tulevase täiselektriliste Volvode põlvkonna võrdkuju.

  Skandinaavia disaini pärandile truuks jääv Concept Recharge kannab endas mantrat „vähem, aga paremini“. Näiteks tänu võrrandist sisepõlemismootori keerukuse eemaldamisele on disainerid suutnud kasvatada nii sõitjateruumi kui aerodünaamilist efektiivsust. Tulemuseks on auto, mis pakub paremaid võimalusi jätkusuutliku ja keskkonnateadliku pereelu elamiseks.

  Volvo Carsi esimese põlvkonna elektriautod jagavad platvormi ka sisepõlemismootoriga mudelitega, mis tähendab kompromissi sõiduki disainis ja ruumikuses, et mahutada mõlemaid jõuülekandeid.

  Volvo Carsi elektriautode teine põlvkond eesotsas XC90 elektrilise uusversiooniga saab aga sileda põranda, mida näeb ka Concept Recharge pardal.

  Sisepõlemismootori eemaldamise ning akupaki sileda põranda alla mahutamisega on disainerid saanud pikendada auto teljevahet ning kasvatada veljemõõtu. Tulemuseks on lühemad ülendid, rohkem ruumi ja suur panipaik esiistmete vahel.

  Concept Recharge disainerid on istmed ümber paigutanud, katusejoont korrigeerinud ja auto kapotti langetanud, jättes seejuures alles XC40, XC60 ja XC90 juhtidele meelepärase kõrge isteasendi. Need uuendused loovad eelise tavapäraste linnamaasturite ees, kasvatades läbi aerodünaamilise efektiivsuse sõiduulatust.

  See ideeauto tutvustab ka Volvo Carsi uut disainikeelt. „Vähem, aga paremini“ filosoofia rajal jätkates on eemaldatud kõik ebavajalik ning lähenetud kõigele muule täpsuse ja hoolega.

  Harjumuspärane iluvõre on asendatud kilbilaadse kujustusega, mida täiendab Volvo uus Thori vasarast inspireeritud tuleprofiil. Osa sellest libiseb pimedas eest ning toob nähtavale muul ajal varjatud osa tulest.

  Signatuursed püstised tagatuled jäävad truuks brändi tugevale disainipärandile, kuid on saanud täiendust aktiivsete tiibadega, mis suurematel kiirustel avanevad ning aerodünaamikat veelgi parandavad.

  „Meie Concept Recharge esindab Volvo täiselektrilist tulevikku ning kehastab täiesti uut sorti sõidukit,“ sõnas Volvo Carsi disainijuht Robin Page. „Moodsad proportsioonid käivad käsikäes paranenud praktilisuse ja mitmekülgsusega ning see näitab, kuidas tehnoloogia disaini täiendada võib.“

  Volvo uus disainikeel näitab end ka Concept Recharge’i salongis. Lame põrand pakub rohkem ruumi ning paremat isteasendit kõikidele autosviibijatele.

  Suur, 15-tolline püstine puuteekraan on Volvo uue täiustatud kasutajakogemuse keskseks sambaks, täites järgmise põlvkonna teabe- ja meelelahutussüsteemi põhiekraani rolli. Loogiliseks ja intuitiivseks loodud süsteem pakub rahulikku ja lõõgastavat kogemust.

  Uus teabe- ja meelelahutussüsteem käib käsikäes teistegi Skandinaavia disaini alustaladega nagu puhtad ja konkreetsed jooned ning naturaalsete ja jätkusuutlike materjalide kasutamine.

  „Concept Recharge on nagu õige Skandinaavia elutuba,“ sõnas Robin Page. „Salongis on ühendatud uusima kasutusmugavusele suunatud tehnoloogia ja ilusad, loomulikud ja jätkusuutlikud materjalid. Iga interjöörielement on kui kunstiteos, mis oleks ka üksikult tuppa asetatuna omal kohal. Me kasutame uusimat tehnoloogiat, kuid see pole eesmärk omaette. Me keskendume alati kasutegurile, mis tehnoloogiast sündida võib.“

  Lõppeks kehastab Concept Recharge ka Volvo Carsi pühendumist tuleviku turvalahendustele. Tehnoloogiafirma Luminar poolt loodud LiDAR, mis on Volvo turvalise autonoomse sõidutehnoloogia nurgakiviks, on paigutatud parimale võimalikule kohale auto katusel, et koguda autot ümbritsevast keskkonnast vajalikke andmeid.

  „Concept Recharge jätkab Volvo Carsi rikkaliku disainipärandi lainel, tuues valemisse meie täiselektrilisele tulevikule kohaseid moodsaid ja värskeid võnkeid,“ ütles Robin Page kokkuvõtvalt. „See esindab kõike, mida täiselektrilist Volvot sooviv inimene oodata võiks, ja me oleme väga põnevil, et saame selle filosoofia oma uutes autodes tööle rakendada.“

30. 06. 2021