Pressiteade •

Volvo ja Polestar ületavad 2020. aasta saastekvootidele seatud eesmärgi

Volvo Cars ja tema strateegiline partner Polestar kinnitavad, et neil õnnestub vähendada oma toodangu heitmekoguseid alla Euroopa Komisjoni regulatsioonidega 2020. aastaks ette nähtud taseme. See mõjub julgustavalt ka mõlema tootja plaanile keskenduda mudelivaliku elektrifitseerimisele.

Volvol ja Polestaril üle jäävaid saastekvoote soovib omandada Ford, kellega on moodustatud heitmeühendus. Vastavalt Euroopa Komisjoni poolt loodud heitmeühenduse süsteemile võib ülejäävaid kvoote pakkuda ka teistele tootjatele. Tehingust saadav tulu investeeritakse uutesse rohelise energia projektidesse.

„Volvo jaoks on tulevik elektriline ja just täpselt selles suunas me sihipärase tegevuse tulemusena ka liigume,“ sõnas Volvo tegevjuht Håkan Samuelsson. „Ma olen väga rahul, et me saavutame rohkemgi, kui meie CO2-heite vähendamise plaan ette näeb. See tõestab ilmekalt, et meie strateegia on õige nii meie ärile kui meie planeedile.“

Volvo Cars oli esimene pika ajalooga autotootja, kes võttis südameasjaks oma mudelivaliku täieliku elektrifitseerimise ning on hetkel ainuke tootja, kes pakub kõiki mudeleid ka pistikhübriidina. Lähema paari aasta jooksul tutvustab Volvo laia valikut täiselektrilisi mudeleid, alustades XC40 Recharge’ist, mis jõuab esimeste klientideni juba selle aasta jooksul.

Pistikhübriidid moodustasid Euroopas rohkem kui veerandi kõigist 2020. aasta esimese kolme kvartali jooksul müüdud Volvodest. IHS andmetel olid Volvod samas ajavahemikus ka kõige enam müüdud preemiumklassi pistikhübriidid Euroopas. Volvo soovib, et 2025. aastaks moodustaksid täiselektrilised autod 50% müüdavatest autodest ning ülejäänud müük koosneks hübriididest.

Polestar alustas suve lõpus oma täiselektrilise mudeli Polestar 2 klientidele tarnimist ning on kiirelt tõusnud arvestatavaks elektriautotootjaks Euroopas, jätkates samal ajal enda nähtavamaks tegemist turul.

Volvo elektriautode strateegia on osa firma ambitsioonikast kliimaplaanist, mille kohaselt peaks Volvo 2040. aastaks olema kliimaneutraalne. Plaani osaks pole ainult kohalike heitgaaside vähendamine elektrifitseerimise abil – Volvo tegeleb süsinikuemissioonide vähendamisega ka oma tootmisvõrgustikus, tarneahelas ning laiemas tegevuses läbi materjalide ümbertöötlemise ja taaskasutuse.

Esimese konkreetse sammuna 2040. aastaks seatud eesmärgi suunas plaanib Volvo vahemikus 2018-2025 vähendada iga auto elutsükliga seotud süsinikujalajälge 40% võrra, sealhulgas vähendades heitgaase 50% võrra auto kohta.

05. 11. 2020