Pressiteade •

Täiselektriline XC40 linnamaastur – Volvo esimene elektriauto on üks turvalisemaid autosid teel

Elektriautode areng on kaasa toonud ühe suurima muudatuse autonduse ajaloos. Esimest korda rohkem kui sajandi jooksul on auto paradigma nihkunud – mootoriruumist on kadunud tavapärane bensiini- või diiselmootor ning auto põranda seest leiab hoopis elektriajamit toitva akupaki.  

Oktoobris esitletav uus täiselektriline Volvo XC40 ei ole mitte ainult Volvo esimene elektriauto – Volvo traditsioonidele truuks jäädes on see hoolimata uue ajamiga kaasnevatest väljakutsetest ka üks turvalisemaid autosid läbi ajaloo.  

„Sõltumata sellest, mis ajam autot edasi liigutab, peab Volvo olema turvaline,“ ütleb Volvo ohutuse valdkonna juht Malin Ekholm. „Täiselektriline XC40 on üks turvalisemaid autosid, mis me kunagi ehitanud oleme.“  

Algupärane XC40 on väga turvaline platvorm, kuid Volvo turvalisusinsenerid pidid mootori puudumise tõttu auto ninaosa täielikult ümber kujundama ning seda tugevdama, et auto vastaks Volvo kõrgetele turvanõuetele ja oleks reisijatele sama turvaline kui iga teine moodne Volvo.   „Ohutust puudutavad põhimõtted on selle auto puhul täpselt samasugused nagu igal teiselgi Volvol. Auto peab olema disainitud ja ehitatud niiviisi, et see oleks reisijatele turvaline,“ ütleb Malin Ekholm. 

Et reisijaid ning auto akupakki kokkupõrke korral kaitsta, on Volvo loonud uue ja unikaalse lahenduse. Auto kandmiku keskseks osaks on pressalumiiniumist turvapuur, mille sees akupakk paikneb. Sel moel on akupaki ümber tekitatud uus deformatsioonitsoon.  

Auto põrandasse paigutatud aku tagab madalama raskuskeskme, vähendades seeläbi ümbermineku tõenäosust.  

Auto keret ei ole tugevdatud ainult eest, vaid ka tagant. Elektriajam on kerestruktuuride sisse integreeritud, jagades niiviisi kokkupõrkeenergia paremini laiali ja sõitjateruumist eemale ning kaitstes seeläbi reisijaid.  

Täiselektriline XC40 pakub ka uut aktiivset ohutuslahendust – esimese Volvona on sellel Volvo ja Veoneeri ühisettevõtte Zenuity välja arendatud tarkvaraga täiustatud juhiabisüsteemide (ADAS) anduriplatvorm.  

Uus ADAS-platvorm on moodne aktiivselt toimiv ohutussüsteem, mis koosneb mitmest radarist, kaamerast ja ultraheliandurist. Selle skaleeritav iseloom võimaldab seda hõlpsalt edasi arendada ning see on tuleviku autonoomse sõidutehnoloogia nurgakiviks.  

Volvo avalikustab lähinädalatel enne 16. oktoobril aset leidvat ametlikku avalikustamist veelgi detaile uue täiselektrilise XC40 kohta.

26. 09. 2019 • Volvo XC40