4 septembril avalikustatud Volvo Carsi ikoon, auhinnatud ja enimostetud Volvo XC90 on nüüd parem kui kunagi varem tänu paljudele tehnoloogia- ja disainivärskendustele.
Seitsmekohaline preemiumklassi sõiduk on mugav ja turvaline ning saadaval ka pistikhübriidina. WLTP testitsükli kohaselt saab ühe laadimisega läbida kuni 70 kilomeetrit täielikult elektriga, pakkudes paljudele autojuhtidele võimalust teha oma igapäevased sõidud heitmevabalt. Volvo Carsi uuringute kohaselt läbitakse Volvo pistikhübriididega umbes pool sõidetavast vahemaast ainult elektri jõul.
XC90-l on rohkelt jõudu - hübriidajam on ühendatud tõhusa bensiinimootoriga, mis pikendab sõiduulatust rohkem kui 800 kilomeetrini. Bensiini ja elektri kombineeritud võimsusega saab sõita ka maastikul või pideva nelikveoga.
Uus kaasaegsem väliskujundus tugevdab XC90 enesekindlat väljanägemist. See peegeldab Volvo Carsi käimasolevat üleminekut täielikule elektrifitseerimisele ja kajastab ettevõtte uusimate täiselektriliste autode elemente.
Suurimad uuendused puudutavad interjööri, kus on rõhku pandud praktilisusele ja kasutajakogemusele, mis debüteerisid EX90 ja EX30 täiselektrilistes autodes. Suurem ja täpsema resolutsiooniga puutetundlik keskekraan parandab kasutajakogemust ning avab maailma uute funktsioonide, rakenduste ja muidugi regulaarsete tarkvarauuenduste jaoks. Lisateave uue infotainment-süsteemi kohta on siinsamas veebilehel.
Volvo Carsi pistikhübriidide lipulaev on juba aastaid olnud üks enimmüüdud mudeleid ja endiselt klientide lemmik. Selles on olemas kõik - mugavus, ruum, luksus, mitmekülgsus ja hübriidmootori tõhusus. XC90 ja täiselektriline EX90 pakuvad klientidele just neile sobivaid võimalusi ja annavad Volvo Carsile tasakaalustatud tooteportfelli üleminekul täieliku elektrifitseerimise suunas.
Lisaks uuele täiselektrilistele autodele on pistikhübriid XC90 T8 endiselt populaarne valik ning Volvo Carsi jaoks oluline auto müügi ja kasumlikkuse seisukohalt. Koos täiselektriliste mudelitega moodustavad pistikhübriidautod Volvo Carsile põneva ja tasakaalustatud ülemaailmse tooteportfelli, mis on tugevaks sillaks täielikult elektrifitseeritud tulevikku.
Selline tasakaal täiselektriliste autode ja pistikhübriidide vahel on hetkel parim variant, sest täiselektriliste preemiumklassi autode tootmine on mitmel võtmeturul alles arenguetapis. Pistikhübriidid on Volvo Carsi müügi- ja kasumiplaanide jaoks lähiaastatel jätkuvalt kriitilise tähtsusega.
Nagu kõik teisedki Volvod, on ka XC90 üks turvalisemaid autosid. See on varustatud täiustatud turvapuuri ning ulatusliku aktiivsete turvaelementide paketiga, mis aitavad hoida turvaliselt kõiki liiklejaid.
Radarit ja esikaamerat kasutades suudab XC90 tuvastada vastassuunavööndisse kaldumise ja juhib sõiduki turvaliselt oma sõidurajale tagasi, et vältida kokkupõrkeohtu. Tahtmatu teelt välja sõitmise ning teiste sõidukite, loomade ja liiklejatega kokkupõrke vältimiseks võib sõiduk ise pidurdada ja pakkuda roolimisabi.
XC90-ga sõitmine on parem kui kunagi varem: ülim istumismugavus ja täiustatud vedrustus on standardvarustuses. Iga üksik amortisaator suudab nüüd mehaaniliselt kohanduda vastavalt teeoludele, et optimeerida nii mugavust kui ka stabiilsust, et sõidukogemus oleks veelgi enesekindlam ja lõdvestunum. Lisavarustuses olev õhkvedrustus koos aktiivse šassiiga jälgib autot, teed ja juhti 500 korda sekundis, et tagada võimalikult mugav sõit.
Hõlpsamaks sisse- või väljapääsuks, paremaks aerodünaamikaks või lisakõrguseks ebatasasel maastikul saab XC90 õhkvedrustusega sõidukit 20 mm võrra langetada või 40 mm võrra tõsta. Auto teatud osadele on lisatud täiendav isolatsioon, et tuule- ja teemüra oleks veelgi väiksem.
Interjööris on uuendatud esiosa, mis toob välja kaasaegse Skandinaavia disaini parimad küljed. Armatuurlaud on varasemast horisontaalsema kujuga ja sisaldab kõrgekvaliteedilistest taaskasutusmaterjalidest valmistatud detaile, mis annavad tekstuursema viimistluse. Suurendatud valgustus aitab kaasa veelgi luksuslikumale tunnetusele pimedas.
Praktilisemaks on muudetud ka keskkonsool, lisades sinna täiendava panipaiga ja topsihoidja ning juhtmevaba telefonilaadija on mugavuse suurendamiseks paigutatud keskkonsooli taha, peamistest panipaikadest eraldi.
XC90-sse saab valida ühe parima kõlaga audiosüsteemi - Bowers & Wilkins High Fidelity, mis suudab tõetruult jäljendada lava, kontserdisaali või jazziklubi akustikat.
Saadaval on ka kaks bensiinimootoriga kerghübriidimudelit. Nii B5 kui ka B6 puhul on abiks 48-voldine liitiumioonaku ja integreeritud starter, mis aitab vähendada heitmeid ja kütusekulu kuni 15%.
Uue Volvo XC90 tellimusi hakatakse vastu võtma septembrikuu jooksul. Tootmist on plaanis alustada 2024. aasta lõpus, mil olenevalt turust algavad ka esimesed tarned.
04. 09. 2024 • Volvo XC90