Pressiteade •

Volvo Carsi uue Recharge pistikhübriidiga saab teha igapäevased sõidud vaid ühe laadimisega

Volvo Carsi uus hübriidajam suurendab olenevalt mudelist täiselektrilist sõiduulatust ühe laadimisega kuni 90 kilomeetrini. Kuna keskmine premium-auto omanik sõidab uuringute kohaselt igal tööpäeval vähem kui 50 kilomeetrit, saab enamik koduse laadimisvõimalusega Volvo juhte teha uue Volvo pistikhübriidiga oma igapäevasõidud ainult elektriga.

Peamised uuendused hõlmavad uut kolmekihilist pikamaa-akut, mis suurendab nominaalenergiat 11,6 kWh-lt 18,8 kWh-le, ning võimsamat tagumist 145 hobujõulist elektrimootorit. Koguvõimsus on Recharge T6 mudelitel 350 hj ja Recharge T8 mudelitel 455 hj, mis teeb viimastest kõige võimsamad Volvod, mis kunagi toodetud. Lisaks uuele jõuallikale hõlmavad uuendused teatud mudelite puhul ka ühe pedaaliga sõitmist.

Aku suurenenud mahutavus tähendab, et üha rohkem kliente saab sõita peamiselt täiselektrilisel režiimil ning Volvo Cars hindab uue jõuallika potentsiaaliks vähendada CO2-heitmeid kuni 50 protsenti (WLTP).

Volvo Carsi sõnul ei peaks inimesed praegusel ajal enam sõitmisel sõltuma bensiinist või diislikütusest. Volvo uusimad pistikhübriidid pakuvad sellist elektrilist sõiduulatust, mida enamik inimesi igapäevaelus vajab.

Uus ja täiustatud e-mootor suurendab tagarataste võimsust 65% võrra, suurendades jõudlust ja sõidetavust kõigis sõiduoludes. Koos võimsama akuga on täiustatud e-mootoril ka parem nelikvedu, mis on oluline madalatel kiirustel, järelhaagisega sõitmisel või libedal teel – siis, kui on vaja suuremat pukseerimisjõudu ja stabiilsust.

Uuenduste hulka kuulub ka ühe pedaaliga sõitmine, mis tagab eriti sujuva ja intuitiivse sõiduelamuse. See juba täiselektrilistel Volvo mudelitel olev funktsioon annab juhile võimaluse juhtida nii kiirendamist kui ka aeglustamist ainult gaasipedaaliga. Ühe pedaaliga sõitmine võetakse esialgu kasutusele XC60 ja S90 pistikhübriididel.

Täiendav akumaht tuleb kasuks nii külmadel talvepäevadel kui ka kõrvetavas kuumuses. Isegi kui auto ei ole ühendatud, saab Volvo Carsi rakenduse kaudu salongi kaugjuhtimise teel eelsoojendada või -jahutada, säilitades samal ajal suure sõiduulatuse.

Volvo Cars on võtnud endale eesmärgiks saada liidriks kiiresti kasvaval premium-elektriautode turul. Eesmärk on müüa selle kümnendi keskpaigaks maailmas 1,2 miljonit autot, millest vähemalt pooled on täiselektrilised. Aastaks 2030 plaanib Volvo Cars saada täielikult elektriautosid tootvaks ettevõtteks.

Kliendiuuringud näitavad, et Volvo Carsi pistikhübriididega tehakse juba praegu umbes pooled sõidud täiselektrilisel režiimil. Aku uuendamine suurendab seda protsenti, tugevdades veelgi Volvo positsiooni “osalise tööajaga elektriautode” hulgas.

Pistikhübriid on sageli vaheetapp kliendi üleminekul täiselektrilisele autole. See uuendus näitabki paljudele, et elektriga sõitmine on tulevik ja viib Volvo Carsi lähemale 2030. aasta eesmärgile saada täielikult elektriliseks.

Uus jõuallikas võetakse kasutusele kõigis Volvo Recharge pistikhübriidides, mis põhinevad Scalable Product Architecture (SPA) põhimõttel. Sinna kuuluvad Volvo S60, V60, XC60, S90 ja XC90 Recharge mudelid.

Koos jõuallikate uuendamisega on täiustatud ka turbolaadimisega T8 bensiinimootorit, mis annab madalatel pööretel ja paigaltvõtul suurema võimsuse, olles samas kütusesäästlikum ja väiksema CO2 heitmekogusega.

07. 04. 2022 • Volvo Uus S60Volvo Uus V60Volvo XC60Volvo XC90Volvo S90