Pressiteade •

Volvo EX90 toob ellu energiat

Paljud meist peavad oluliseks keskkonnasõbralikkust – materjalide taaskasutamine, toidujäätmete vähendamine või elektriauto kasutamine. Kuid soovides muuta oma energiakasutust säästlikumaks, ei pruugita teada, kuidas suurendada taastuvate energiaallikate osakaalu kasutatavas elektrienergias.

Ühiskonna järjest suurenevas elektrifitseerumises mängivad autod rohelisele mõtteviisile üleminekul üha suuremat rolli, mistõttu võib suurenenud nõudlus elektrienergia järele põhjustada märkimisväärset koormust elektrivõrgule.

Usume, et kahesuunalise laadimisega võivad laadivad elektriautod moodustada virtuaalse elektrijaama ning seeläbi aidata kaasa selle koormuse leevendamisele ning koduse energiavajaduse rahuldamisele. Sel ajal, kui autod ei lae, on nad ratastel akud, mis annavad energiat liikvel olles – olgu see siis toiduvalmistamine, elektriliste tööriistadega töötamine või muusikasüsteemi nautimine.

Esimene kahesuunalise laadimisega Volvo

Täiselektriline EX90, mis avalikustatakse 9. novembril, on esimene Volvo, millel on kahesuunalise laadimise võimekus. Esialgu ainult valitud turgudel saada olev kahesuunaline laadimine aitab energiakasutuse odavamaks, tõhusamaks ja jätkusuutlikumaks muuta. Volvo Carsi rakendusse lisanduvate võimalustega saab Volvo EX90 laadida siis, kui elektri nõudlus ja hinnad on madalad, ning kasutada salvestatud energiat hiljem. Üldjuhul tähendab see, et energiat kogutakse rohkem taastuvatest energiaallikatest.

“Volvo EX90 abil saad oma elu elektriga varustada,” ütleb elektrifitseerimise ökosüsteemi juht Olivier Loedel. “Akut saab kasutada kasvõi elektriratta laadimiseks või isegi maja elektriga varustamiseks ajal, kui elektri hind on kallis.“

Lisaks sellele, et auto suudab laadida seadmeid, saab see anda ka osa oma energiast teistele ühilduvatele Volvodele. Samamoodi saavad teised Volvod vajadusel sind aidata.

Kogu laadimisprotsess toimub automaatselt ja seda juhib täielikult Volvo Carsi rakenduse nutikas laadimisfunktsioon. Vastav algoritm hoolitseb ka selle eest, et aku laadimine ja tühjendamine toimuks mõistlikult, vähendades sellega aku elueaga seotud riske.

Väljaspool elektrivõrku

Erinevate energiaturgude eeskirjadest sõltuvalt võimaldab kahesuunaline laadimine ka erinevalt elektrivõrku toetada. Selleks võib olla suurema energiakoguse võtmine siis, kui taastuvenergia ülejääk on olemas, ja tipptundidel, mil nõudlus on suurem, energia tagasi müümine. Mida rohkematel autodel on tulevikus selline funktsioon, seda sagedamini on ka elektrivõrk tasakaalus, mis omakorda suurendab võrgu üldist jätkusuutlikkust ja vähendab taastuvenergia võimalikku raiskamist aegadel, mil tootmine ületab nõudlust.

Kujutle, et tuled töölt koju ning auto akus on veel palju energiat, mis on varem laetud odavama ja puhtama elektriga. Õhtul, kui elektri hind on kõrgem, saad oma auto ühendada ja kasutada seda majapidamises energiaallikana. Selline energiatehing on rahaliselt säästlik ning annab samal ajal võrku tagasi puhtamat energiat.

“Usume tulevikku, kus meie kliendid saavad selle tehnoloogia abil toetada elektrivõrku, võimaldades tõhusamat ja säästvamat elektrienergia kasutamist igapäevaelus,” ütleb Olivier Loedel.

Plaanime pakkuda kahesuunalise laadimise funktsioonide kasutamiseks täiustatud seinakasti ja kodust energiajuhtimissüsteemi ning väiksemaid tarvikuid alates seadmete adapteripistikutest kuni autodevaheliseks laadimiseks vajalike kaabliteni.

10. 10. 2022