Pressiteade •

Volvo turvaeksperdid ütlevad: kasutage tehnoloogiat juhtide toetamiseks

Nutitelefonide ja autosse paigaldatavate puuteekraanide võidukäik on tekitanud diskussiooni tähelepanu hajumise ohtlikkuse üle rooli taga. Kuid Volvo turvaeksperdid ütlevad, et tähelepanu hajumine on elu osa ja tehnoloogiat peaks kasutama inimeste igapäevasõitude toetamiseks.

Volvo turvalisuse ja liikluskäitumise alane teadustöö viitab, et korrektselt kasutades suudab moodne tehnoloogia autos vähendada tähelepanu hajumist, suurendada ohutust ja aidata inimestel olla paremad ja rohkem keskendunud autojuhid.

„On lihtne arvata, et telefonid ja ekraanid on moodsa autojuhi ainukesed kiusajad, kuid elu tervikuna ongi segajaid täis,“ ütles Volvo ohutuskeskuse juht Malin Ekholm. „Me teame, et inimesed ei lase oma tähelepanul sihilikult hajuda, kuid see hajub siiski. Juht võib olla näiteks lasteaeda hilinemas ja sellest stressis. Või läks tal tööl päev halvasti. Kõik see mõjutab juhti.“

Need Malin Ekholmi kommentaarid pärinevad Volvo sel nädalal korraldatud veebisaatest, mis keskendus turvalisusele. Selles esimeses Volvo Studio Talki nime kandvas saates, mida saab soovi korral järele vaadata siit, arutles Ekholm koos teiste ohutusspetsialistidega tähelepanu hajumise ja muude oluliste teeohutust mõjutavate probleemide üle.

Mõne meelest võib 1940. aastate auto olla tähelepanu hajumise mõttes tänapäevastest ohutumgi – seal pole ekraane, telefone ega isegi raadiot. Kuid moodsad autojuhid ja ühiskond ei toimi niimoodi.

„Reaalsus on see, et inimesed soovivad pere ja sõpradega suhelda ning ligipääsu tööle ja meelelahutusele. Ja kõik reageerivad segajatele erinevalt,“ ütles Malin Ekholm. „Seega me soovime oma kliente abistada nii, nagu neil vaja on, mitte nii, nagu meie soovime, et neil vaja oleks. Seetõttu on meie fookus tehnoloogia õigel kasutusel, et saaksime aidata inimestel turvaliselt liigelda.“

Volvo kasutab segajatega võitlemiseks ja kõige turvalisemate autode ehitamiseks aktiivselt tehnoloogiat. Näiteks on automaatse pidurdamise ja roolimisabiga aktiivsed ohutussüsteemid loodud olema valvel, et aidata juhte, kui nende keskendumisvõime hetkeks alt veab.

Uue XC40 Recharge’i sõitjateruumis võimaldab Volvo uus Androidipõhine teabe- ja meelelahutussüsteem hääljuhtimise abil kontrollida temperatuuri, määrata navigatsioonisüsteemis sihtkohta, mängida oma lemmikmuusikat või -saateid ja emale sünnipäeva puhul helistada – ja seda kõike käsi roolilt võtmata.

„Oma Volvo oluliste funktsioonide hääljuhtimise abil kontrollimine võimaldab hoida käsi roolil ja pilku teel,“ ütles Malin Ekholm. „City Safety, teelt väljasõidu vältimise süsteem ja vastassuunda kaldumise vältimise süsteem koos roolimisabiga on nagu sinu üle aktiivselt valvav lisasilmapaar.“

Volvo silmis on tähelepanu hajumise puhul abiks ka autos paiknevad kaamerad ja andurid, mis jälgivad juhti. Kui selgelt hajevil (või joobes) juht ei reageeri hoiatussignaalidele ja riskeerib tõsiste, potentsiaalselt surmavate tagajärgedega õnnetusega, suudaks sellise tehnoloogiaga varustatud auto sekkuda.

Sekkumine võiks tähendada auto kiiruse piiramist, Volvo On Call abikeskuse teavitamist ja viimase abinõuna ka auto aeglustamist ja turvaliselt parkimist. Volvo kavatseb hakata neid kaameraid paigaldama Volvo skaleeritava SPA2 platvormi järgmisele põlvkonnale.

21. 10. 2020