Pressiteade •

Volvo uus autonoomne kontseptsõiduk 360c kujundab ümber töö- ja eraelu vahelise tasakaalu

Missugune võiks olla elu siis, kui saaksite iga päev töö ja kodu vahet sõita täisautonoomse ja -funktsionaalse, kõiki ühenduvuslahendusi ja mugavusi pakkuva mobiilse kontoriga? Ja kui see oleks saadaval tellimuspõhise teenusena? Aga kui seda pakuks teile näiteks üks võimalik tööandja, aga teine mitte – kumma ettevõtte heaks te siis töötada sooviksite?
Need on vaid mõned kõigist stsenaariumidest ja küsimustest, millega Volvo Cars tegeles uue Volvo 360c kontseptsõiduki loomisel. Täna esmaesitletud mudel on osa Volvo tulevikuvisioonist – autonoomne, elektriline, ühenduvuslahendustega ja turvaline – pakkudes Volvo Cars’ile uusi kasvusuundi ja -võimalusi. Kontseptauto võimaldab näha muudatusi nendes aluspõhimõtetes, mis kujundavad inimeste elulaadi, muutes ebaproduktiivse ja tüütu sõiduaja kasulikuks ning nauditavaks. “360c näitab võimalusi, mis avanevad siis, kui inimene ei pea enam autot juhtima. Kasutades uusi lahendusi nii disainis kui ka ajakasutuses, võimaldab 360c näha seda, kuidas autonoomse juhtimise tehnoloogia muudab maailma. Need võimalused on lausa hämmastavad,” tutvustas Volvo Cars’i korporatiivstrateegia vanemasepresident Mårten Levenstam. Täisautonoomsetel ja elektrilistel sõidukitel on hulgaliselt ohutuse ning keskkonnahoiu alaseid eeliseid - väiksem õhusaaste, vähem liiklusummikuid ning nendega kaasneb rohkesti tervishoiu- ja elustiilialaseid kasutegureid kõigile linnaelanikele. Samuti toob see kaasa uusi võimalusi elukohavalikul, taskukohase kodu soetamisel ning väiksema surve kinnisvarahindadele. “Inimesed muutuvad vähem sõltuvaks elukoha linnalähedusest. See on vaid üks näide, kuidas saab vähendada ebaproduktiivse sõiduaja mõju,” selgitas Mårten Levenstam. “360c mobiilne kontor võimaldab inimestel elada suurlinnadest kaugemal ja kasutada oma sõiduaega efektiivsemalt ja meeldivamalt.” 360c tugineb täisautonoomsel elektrisõidukil, ilma inimjuhita. See kujundab täielikult uueks selle, kuidas inimesed reisivad, oma sõprade, pere ja tuttavatega suhtlevad ning kuidas sõidule kuluvat aega sisustavad. Ideesõiduk esitab autonoomsete sõidukite nelja võimalikku kasutusala – magamiskeskkond, mobiilne kontor, elutuba ja meelelahutuskeskkond – mille eeliseks on mugavus, käepärasus ja privaatsus, pakkudes niiviisi atraktiivset alternatiivi lennu-, rongi- ja bussisõidule. 360c annab Volvo Cars’ile võimaluse laiendada oma ärivõimalusi väljapoole traditsioonilise autotootja piire. Ettevõte usub, et kontseptsioon pakub suurt huvi erinevatest ärivaldkondadest klientidele. Näiteks on 360c potentsiaalselt tugev konkurent lühilennureisidele, tegemist on mitme miljardi dollarise aastakäibega turuga, mis hõlmab lennufirmasid, lennukitootjaid ja erinevaid teenusepakkujaid. 360c magamiskeskkond võimaldab esmaklassilist privaatset reisimisvõimalust uksest ukseni ilma tavapäraste lennureisiga kaasnevate ebamugavusteta nagu lennujaama turvakontrollid, järjekorrad ning mürarikkad ja ebamugavad lennukid. “Meie jaoks on 360c kui diskussioonialgataja, mis toob kaasa seda rohkem ideesid ja vastuseid, mida rohkem me teada saame ja õpime,” kinnitas Mårten Levenstam. “Usume, et täisautonoomsed sõidukid võivad meie ühiskonda täiesti fundamentaalselt muuta. Neil on murranguline mõju sellele, kuidas inimesed liiguvad, aga ka linnaplaneerimisele ja taristu kasutamisele. Oleme siiski vaid üks paljudest mõjutajatest, seega soovime avada laiapinnalise diskussiooni sel teemal, kuidas ühiskond saaks sellest revolutsioonilisest tehnoloogiast maksimaalset kasu.”

05. 09. 2018